Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 7648 ggr
tjejmeddrömmar
1

drömmar om mitt ex

Jag är nu med om något väldigt obehagligt. Jag drömmer om mitt ex som jag var tillsammans med för lite mer än 3 år sedan. Jag gjorde hastigt slut och jag ångrade mig snabbt efteråt men det var då för sent. Vi hade då varit tillsammans i lite över 2 år och jag älskade honom verkligen över allt annat. Han var min första stora kärlek. Ungefär 2 månader senare blev jag "kär" i en annan kille och jag trodde att jag kommit över mitt ex, vilket jag inte gjorde. Mina känslor över mitt ex var för stora för att kunna bära det nya förhållandet och jag mådde så dåligt och jag försökte prata med mitt ex om det men han ville inte veta av mig. Det är nu det obehagliga kommer fram. Jag gick vidare och tänkte på honom ibland men under ett års tid nu har jag drömt om honom flera flera gånger. Jag drömmer om att jag pratar med honom om varför jag gjorde slut och vi rättar till det och vi blir tillsammans igen. Han har en ny flickvän, den enda efter mig och i drömmen så lämnar han henne för mig och jag slåss verkligen för att få honom tillbaka. Jag är själv tillsammans med en kille sedan 1 år tillbaka och han är också med i drömmarna. Att jag väljer mitt ex framför honom och att jag älskar mitt e x så himla mycket mera och att om han skulle vilja ha tillbaka mig så skulle ja lämna min pojkvän och va med honom igen. Han är äldre nu och är förmodligen annorlunda och detsamma gäller mig. Jag är inte den personen idag som jag var då. Men i drömmarna så är han precis som han var när vi var tillsammans. Det är så himla jobbigt för jag tänker på han resten av dagen när en sån dröm uppstår. Dom kan komma flera dagar i rad. Och i drömmarna så älskar jag honom fortfarande lika mycket som jag gjorde då och det känns i kroppen efter varje dröm. Precis som att det vore sant. Varför händer det här för?

Delfinen02
2

Hej

Det låter jobbigt. Du kanske behöver fundera på om den pojkvännen du har nu är rätt för dig. Du kanske innerst inne är osäker på det? Ni har varit tillsammans en tid och går in i ett nytt stadie, det blir mer seriöst kanske, och då är det naturligt att man ställer sig den frågan. Varför gjorde du slut med din förra pojkvän så plötsligt? Tror du att du har känslor kvar för honom fortfarande? Du kanske ska tänka igenom dessa frågor. När du har kommit fram till ett svar, vad det än blir, kanske den återkommande drömmen försvinner. Om du inte älskar din pojkvän så är det kanske inte rätt att stanna kvar hos honom? Oavsett om du försöker få tillbaka din tidigare pojkvän eller ej. Som du säger så har säkert både du och han förändrats, och det kanske inte finns några känslor kvar om ni skulle träffas idag. Svåra frågor…

tjejmeddrömmar
4

Jag och min pojkvän har haft våra ups and downs men jag vet att jag älskar honom. Men jag kan aldrig sluta jämföra honom med exet. Som sagt, jag var 13 år när jag träffade honom och jag gick i sjunde klass. Han var allt man kunde tänka sig en kille skulle vara. Den snällaste i världen. Som jag sa, vi var tillsammans i lite mer än två år och jag tyckte att spänningen försvann. Jag ville på något vis känns av hur det var att vara nykär igen. Så jag släppte automatiskt in en annan person nära inpå livet och jag trodde att jag blev kär i den personen. Att den lilla kärleks bilden i huvudet var värt allting. Jag gjorde snabbt slut med min pojkvän och det blev inte alls som jag hade tänkt mig. 2 veckor senare kunde jag inte förlåta mig själv för vad jag hade gjort och jag ville ha honom tillbaka. Det var försent sa han till mig när jag stod i hans armar och grät. Sen som jag berättade så gick jag vidare vilket jag trodde. 2 månader efter så träffade jag en kille som fick mig kär och jag trodde verkligen på det. Några månader senare så jämförde jag honom med mitt ex och känslorna kom tillbaka. Jag klarade inte av att vara tillsammans med honom. Några månader efter det träffade jag en annan kille som varande exakt lika länge som förra förhållandet, ett halv år. Jag klarade inte av det förhållandet heller. Det låter som att jag byter pojkvän hela tiden men det går en tid emellan dem. Som ssgt, sen träffade jag min nuvarande pojkvän. Och det kändes som på riktigt den här gången. Jag tänkte inte alls på mitt ex förrän något halvår senare. Nu drömmer jag om han för fullt och när jag jämför dem som personer så är dom likadana. Samma utbildningar, samma musiksmak, lika snälla och då menar jag otroligt snälla. Jag fann en kille som nästan är kopia på den killen som jag aldrig kommer sluta älska inombords. Jag har aldrig låtit mig få "kärleksro". Jag har inte låtit mig själv då läka under den tiden som min kropp har behövt. Han finns kvar i mig efter alla år som gått och jag vet inte hur jag ska överleva seriöst. Jag kan aldrig förlåta mig själv för att lämnat den bästa människan i världen, när jag hade alla mina känslor för honom kvar. Han har kunnat läka och jag ser hur mycket han älskar sin nuvarande flickvän. Medan jag fortfarande inte kan komma över honom. Men jag älskar min pojkvän men jag vet inte vad som krävs för att jag ska kunna gå vidare och sluta känna att det är mitt ex jag behöver ha i mitt liv för att vara mest lycklig. Och jag är rädd för att jag aldrig kommer att kunna känna så mycket för någon igen. Som sagt jag har ett fett stort problem med detta och jag kan behöva alla råd som går att ge.