Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettatt-resa-och-eller-få-besök-i-drömmen
Läst 4537 ggr
Piixy
0

styra sina drömmar?

Hej

som rubriken lyder hur gör man? Är det någon som upplevt hur det är, berätta gärna :D

Lauviah
0

Hejhej! 

Jag själv har inte upplevt det, men min väninna har varit med om det några gånger. Hon är medveten i drömmen, så häftigt tycker jag! Dock kan hon inte bestämma när hon ska vakna. 

Jag kommer ihåg att hon har berättat om en dröm: Hon såg ut över en stad, satte dit massa eld så allt började brinna, satte dit en drake med någon man av hennes tycke som "räddade" henne. Sen hände det mer som jag inte riktigt kommer ihåg, men hon tycker att det är jättekul. Då får hon verkligen "leva ut" hennes drömmar! 😃

Må ljus skina upp din väg! Stjärnor

Pinglan00
0

Hej, Jag har lyckats halvt med det. Var riktigt obehagligt enlig min bit då jag knappt kunde vakna för jag trodde jag var vaken m.m Men jag har läst ett par bitar med detta och alla med träning ska kunna lyckas med detta

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Piixy
0

#1 tack för ditt svar :D gud vad häftigt. Själv vill jag lära mig. 

#2 tack för ditt svar :D oj, berätta gärna mer :)

Pinglan00
0

#3 det är väll bara att söka på google som jag riktigt intressant.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

vildrot
0

Att styra drömmar bör väl betyda att jag egentligen inte vill ta emot djupet som drömmen vill ge? Kolla gärna artiklar på nätet om Senoi,

kvekki
0

Jag kan väldigt ofta påverka mina drömmar. Vet inte om jag gör på något speciellt vis, jag bara bestämmer att SÅ skall det inte vara o då tar det en ny vändning. Ibland kan en dröm börja om på nytt efter att jag vaknat och då slutar den på något annat vis om jag inte var nöjd. Svårast att påverka är mardrömmarna, men ibland går det och jag kan ändra något riktigt hemskt till något som känns lite mindre hemskt. Drömmar är en väldigt stor del av mitt liv, jag minns egentligen drömmar från alla rem-lägen jag hinner med under natten. Och under dagen för den delen eftersom jag jobbar nätter ibland. Jag sover tydligen enligt skolboken, lätt att fastställa efter ett antal sömnundersökningar, men ändå är jag aldrig utvilad. Jag är helt säker på att det beror på att jag under drömsömnen sover så lätt att jag omedvetet hela tiden vaknar. (är hjärnan vaken mindre än 10min under natten så minns man det inte). DET kan oxå vara förklaringen till varför jag kan styra mina drömmar, jag är helt enkelt precis på gränsen till vakenhet. Precis som om man är under vatten o bara kommer upp lite snabbt för att hämta luft…

OBE1canUbe
0

#5: Att man lär sig styra sina drömmar, betyder absolut inte att man kommer alltid att göra det. Majoriteten av drömmar kommer att förbli de vanliga drömmarna. I snitt kan man ha ungefär 1 dröm per vecka där man har kontroll över handlingen. Resten är ”business as usual”. Jag brukar dra en jämförelse att någon som kan skriva musik slutar inte att njuta av all annan musik man hör.

#6: Du har helt rätt. Att lära sig klardrömma och styra sina drömmar innebär att lära sig stanna till på gränsen mellan att vara vaken och drömma.

[Mi-rand-a]
0

jag drömmer väldigt mycket men kan inte riktigt säga att jag någonsin styrt en dröm utan bara påverkat/ tyckt till i korta delar i drömmen hur jag vill ha det. Brukar även då kunna "diskutera" med mig själv och veta att de bara är en dröm och jag kan då välja när jag ska vakna. 

Väljer inte själv när det ska hända utan de bara blir så ibland och jag tycker de är väldigt tråkigt och jobbigt då de inte blir samma sömn som annars men de är väll för att man inte sover lika tungt  :)

Vargkvinnan
0

När jag var yngre kunde jag ibland inse att jag drömde när jag hade mardrömmar och kunde då tvinga mig själv att vakna.

Det har hänt vid väldigt få tillfällen att jag insett det i vuxen ålder med men då i vanliga drömmar. Har då vänt det till mycket trevliga drömmar :-)

Men det va länge sen nu. Verkar vara helt slumpmässigt när det sker.

Jag är också trött oavsett hur mycket/lite jag sover. Har numera börjat "landa" när jag vaknar innan jag går upp ur sängen efter som min själ är ute och reser så mycket på natten och då känner jag faktiskt att jag har mer energi när jag går upp efter 10-30 minuter.

Delfinen02
0

Jag kan störa mina drömmar.

[amoeba]
0

Jag kan styra dem ibland. När jag var liten självväckte jag mig själv. Och ibland har jag medvetet lyckats föra samtal med drömkarraktärerna.

stinabest
0

Drömde en gång att man var tvungen att hoppa över ett stup för att komma till min skola. Många misslyckades och föll ner och då minns jag att jag sa: "Nej! Det här är min dröm och jag vill att det ska vara mark!" Och så blev det så sedan var det bara för mig att gå över. :)

Drömde också en gång att jag var på en äng. Det började hända en massa konstiga saker och det fick mig att inse att allt bara var en dröm! Jag försökte väcka mig själv och fick panik när det inte fungerade. Minns att en prins hade gömt en nyckel i ett vattenfall och den skulle få mig att vakna men den funkade inte. Jag började springa runt och så plötsligt ramlade jag och då vaknade jag upp med ett ryck!

nlinds
0

Jag kan kontrollera mina drömmar ganska bra.

Vad jag gör i drömmen kan jag kontrollera till 60 %.
Jag kan bestämma när jag ska hoppa högt / flyga.
När jag ska vakna, och jag kan bestämma om jag kan känna smärta (fysiskt) . När jag ska dö, och om jag ska radera något / ändra det som precis hände i drömmen. :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi