Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1015 ggr
pyromanen
0

Återkommande husdrömmar

En av mina mest återkommande drömmar handlar om hus och drömmarna är olika men temat är samma och dessa drömmar har jag haft åtminstone sedan jag var 18 (är 45 nu).  Jag drömmar att mitt hus är enormt. Det finns stora stora rum jag inte visste fanns eller som jag nästan hade glömt för att det var så länge sedan jag var där. Det är alltid vackra rum, stora och ljusa med massor av fina fönster. Ibland verandaliknande och ibland går jag från rum till rum till rum, det finns hur många som helst och min känsla är att det är häftigt härligt så att jag är upprymt att all denna plats finns.

När jag var 19 och hade flyttat i studentrum på 12 kvadrat i värsta betongslummen drömde jag att det fanns en hemlig dörr i en snedvind i mitt lilla studentrum och denna dörr ledde till min jätteveranda med utsikt över en prunkande paradisträdgård…  Det skulle kunna vara nån sån kompensationsröm kanske. Men senaste 14 åren har jag bott i ett stort pippilångstrumphus och behöver inte längta efter ytor men änddå fortsätter dessa drömmar :-)  Men de är alltid behagliga. Hellre ha återkommande härliga drömmar än mardrömmar :-)

Tant Grön
1

Kanske huset symboliserar dej själv. Du har ett rikt inre liv och många inre resurser, en del outnyttjade. Du är nöjd med ditt liv och kan ta vara på dej själv.

pyromanen
0

Det var en trevligt positiv tolkning, den gillar jag. Och ja, jag har ett rikt inre liv :-)