Tre drömmar
Tycker det här börjar bli lite märkligt så vänder mig till er och undrar om ni kanske har några funderingar på varför jag drömmer det jag drömmer?
Man har väl flera olika drömmar under en natt och jag kommer ihåg tre av dem varav två alltid är desamma. De har alltid samma ordning och får mig att må lite halvt dåligt.
Den första drömmen kan handla om vad som helst, finns inga gränser där. Har dock insett att jag hamnar i sömnparalys under dessa drömmar, inte varje natt förstås men någon gång i månaden.
Den andra drömmen handlar om att jag slås av tanken att jag har två hästar ute i stallet (har varken hästar eller stall), de här hästarna är mina systrars gamla hästar om det skulle ha någon betydelse. Det går veckor innan jag kommer ihåg hästarna men av någon anledning så är det ändå alltid mockat och de har mat. Jag brukar gå in och borsta dem, ge dem mer mat, släppa ut dem i hagen men också rida. Hästar är något jag alltid har hållit på med och jag rider än idag så jag förstår inte varför jag "glömmer av" dem?
Den tredje drömmen kan också handla om i princip vad som helst, men i slutet så drunknar jag. Vaknar alltid och har en riktigt tung andning, precis som att jag har hållit andan.
Detta behöver inte hända i "slutet av natten" utan kan vakna mitt i natten men brukar oftast inte drömma något mer efter det, finns undantag förstås men då är det glada och lyckliga drömmar.
Som sagt så är det lite obehagligt att vakna med den typ av andning. Har dessutom stora skuldkänslor över att jag inte tar hand om hästarna, även om det bara är en dröm.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Inga drömmar är bara en dröm. Hästar har ju i drömmar ett symbolvärde. Min erfarenhet säger att det kan vara kreativitet av olika slag. Det de står för i ditt psyke har du tappat bort. Drömmar upprepar sig när vi inte förstått deras djupaste innebörd. Din syster i drömmen har något med er relation att göra!