Alltid mord
Jag drömmer mycket om mord i mina drömmar, riktigt groteska såna. Och det blir bara oftare och oftare. Antigen är det jag som dödar eller så ser jag på när någon blir smärtsamt mördad. Allting är väldigt detaljrikt och har en historia, men jag vill inte dra upp några exempel här öppet. Men det är bara inte så kul att vakna upp mitt i natten och vara rädd längre.
Finns det någon som kan PM:a mig, så kan jag berätta exakt det jag minns från drömmarna och få hjälp att tyda dem?
Kan det vara så enkelt att du tittar mycket på tv sent om kvällarna? Då kör ju nästan alla kanaler kriminalserier som på senare år har blivit väldigt inriktade just på detaljerade skildringar av riktigt groteska mord. (Eller att du läser mycket deckare? samma utveckling där, helst ska det handla om sadistiska seriemördare som tar livet av folk på de mest plågsamma sätt.) Inte konstigt om sådant kan göra avtryck i drömmarna.
#1Jag tittar aldrig på TV eller skräckfilmer och läser aldrig sånt. För att jag inte är den typen som gillar den genren Hade också hoppats på att det var så enkelt, då hade mina sömnproblem varit borta. Och det är inte ens saker som jag känner igen från innan, utan allting har en egen personlig handling. Kan handla om att jag mördar en vän genom att slå en hammare i dens huvud tills det är pannkaka, och sen blir drömmen värre och värre. Förväntar mig inte direkt något övernaturligt svar men ja.. :/
Drömmar är ju hjärnans sätt att bearbeta minnen, så det kan vara ett gammalt minne eller ett nytt minne som din hjärna bearbetar i dina drömmar, men förvränger dem.
Minnena behöver inte vara saker du är medveten om, det kan vara något du sett när du varit ute fast inte lagt märke till det så mycket. Svårt att säga!
Filmer,ens arbetsdag eller vad som kan inspirera drömmar att försöka behandla det som är aktuellt för ens inre.
Mord är ju ett snabbt grepp att få slut på något---men vad?