Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 2420 ggr
fairyautumn
0

Tyda min mardröm

För några nätter sedan när jag var i London så drömde jag en mardröm för första gången på länge. Den var verkligen vidrig och jag vill gärna veta vad den möjligen kan betyda om den nu betyder något?

Pappa har köpt en film. Vi ser vanligtvis på thrillers men detta var en skräckfilm, men han sa och trodde att det bara var en "vanlig" thriller. Med thriller menar jag filmer som cape fear och liknande som iaf jag inte blir rädd för efter jag har sett den. Hur som helst så var omslagen en bild på en kvinna som satt typ naken i en källare (man såg inga "privata" delar). Hon satt på knä och tittade uppåt med liksom ett ångestfyllt ansikte utan ögon och med blod över hela kroppen. Jag kommer inte ihåg vad den hette.

Vi slog på filmen fast jag egentligen inte ville men jag ville inte säga något så jag tittade på den. Jag kom då liksom in i filmen. Vi var tre/fyra tonåringar, jag kände inte igen några av de andra som jag var med och jag var liksom inte jag heller utan någon annan. Det var natt och vi kom till ett övergivet hus där kvinnan som bodde i huset skulle lämna det ett tag och vi skulle ta hand om det under tiden. Hon sa att det bodde någon annan i huset (inte mänskligt) men att "det" var snällt, iaf mot henne. Vi såg då denna i fönstret. Det var en flicka som hade svart hår och vitt ansikte med en svart klänning. Hennes ansikte var delvis sönderbränt och blodigt med vi gick in ändå.

Nu byttes scenen ut mot en annan där man kunde se någon springa genom dennes ögon. Jag trodde det var flickan i fönstret, låt oss kalla henne demonen, men såg genom men det var tydligen en man som nu var jag. Jag hade som uppdrag att rädda alla som bodde i närheten från demonen, det var fortfarande natt. Jag skulle gå förbi ett högt staket som man inte kunde se igenom (mer som en vägg) och jag förväntade mig se demonen där men istället låg där ett spädbarn. Jag lyfte upp barnet och just då kom en annan man springandes och sa "Ge mig barnet!". Jag vägrade eftersom det skulle skyddas. Då blev mannen demonen och sa "Nu då?" och jag, hemsk som jag var, gav då genast henne barnet som hon slukade.

Jag ville stänga av filmen och nu var någon hippie snubbe där i ett vitt vardagsrum med bara en tv och via stolar. Vi försökte men jag såg tv'n i ögonvrån och sögs in i filmen igen.

Nu var vi tillbaka i huset som tonåringar och vi satt i en trapp i tron om att demonen var borta, men då kom hon nerför trappen och vi sprang snabbt som vinden därifrån. Vi sprang ifrån henne (fortfarande natt) utomhus i något okänt kvarter och snart såg man henne springa runt och äta folk. 

Samma sak som tv stycket hände.

Ny scen. En medelålders trevlig kvinna stod och pratade med en typ 11 årig pojke om att hon skulle skydda honom från det onda, men vi visste att kvinnan var demonen och skrek åt pojken som inte kunde höra oss att han skulle fly. Vi hade rätt och när kvinnan klappade honom över huvudet passade hon på att äta upp ögonen samt halva ansiktet på honom.

Jag vaknar, livrädd. Fortfarande  ser jag demonen överallt och vill helst inte sova när jag tänker på detta.

Vill ni veta något om mig för att kunna få idéer så skriv gärna det så detta inte blir ännu längre 😛 Jag är 13 om det är till någon hjälp.

//doge

KallaMigMimmi
0

detr som jag ser kan finnas att tolka är: spädbarnet. vad tänker du den symboliserar?

min tanke -kan vara något nyfött, en ide/tanke eller sida av dig själv, du vill skydda, vill inte släppa ifrån dig rädd att dela, rädd att den ska tas ifrån dig eller bli förstörd av andra. Kan vara en annan person eller personer du vill skydda från andra men är också rädd att själv bli drabbad.

Låt inte det överdrivna skärmande detaljerna i drömmen hålla kvar dig, släpp dom:)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

fairyautumn
0

#1 jag vet inte riktigt vad spädbarnet kan betyda, den var ju bara med en så liten del av drömmen men med tanke på att jag lät det dö kanske det betyder något "större"..

Jag har ändrat mitt levnadssätt en aning.. Jag vet inte riktigt, jag ska verkligen försöka tänka på det! Men att behöva skydda någon vet jag inte.. Du har inget exempel?

Det är just detaljerna som skrämmer mig mest och det är så svårt att släppa flickans ansikte, hennes ondska.. Du tror inte hon kan betyda något?

Tack så mycket för ditt svar!

//doge

KallaMigMimmi
1

jag skulle tolka det som, att något som du tycker är ont och gör mycket skada, skrämmer dig samtidigt som du vill veta mer om det och stoppa det. Tror inte det är flickan i sig som betyder något, utan vad det står för. det rätta svaret har bara du

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

fairyautumn
0

#3 Jag har också tänkt mig något liknande.. Tack så mycket för dit svar, jag kommer verkligen tänka på det.

//doge