Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettatt-resa-och-eller-få-besök-i-drömmen
Läst 3750 ggr
linisens92
0

Drömtydning av en återkommande dröm..

(VARNING, LÅNGT INLÄGG!)

Jag har nu haft en återkommande dröm vid två tillfällen inom 10 månader. Exakt samma. Båda gångerna har varit innan/efter jag skulle flyga till USA. Minns inte om första gången var direkt innan eller efter, men i samband med det och denna gång 3 månader innan jag sätter mig på flyget dit.

Drömmar verkar vara återkommande för att man inte förstått budskapet i det? Hur sant de tär vet jag inte, men vill gärna få hjälp med att tyda min dröm/hitta budskapet, av någon som är intresserad eller kan det här med drömmar.

Den här drömmen har varit lite underlig på sina vis, handlingen har varit konstig. Kommer ihåg sekvenser/delar, men inte allt.. men vissa saker som små detaljer på tröjor etc.

Drömmen börjar med att jag flyger. Lite turbulens och flyget svänger sådär mycket som gör att man ser direkt ner i marken när man titta runt genom fönstret på andra sidan och rätt upp i himlen vid sin egen sida. I drömmen KÄNNS (ja, jag känner mycket grejer i drömmen..) resan lång, den tar aldrig slut. Jag mellanlandar och flyger vidare.

Jag landar sedan i, vad det verkar som, USA och där försvinner drömmen. Hur länge jag är där, vart jag är, vad jag gör, vilken stad och stat är inte med i drömmen (eller så är det en del jag inte minns så starkt). 

Sedan en enormt stark del av drömmen är att jag ska åka hem och står på flygplatsen, har tydligen blivit blixtförälskad i en amerikanare som jobbar som pilot/kapten på Delta Airlines-flygbolaget. Jag kan se ansiktet och har aldrig sett människan i det verkliga livet, men han var/är riktigt läcker i drömmen. Vi står på en enorm flygplats, han ska ut och flyga och jag ska hem till Sverige. Avskedet mellan oss tar lång tid, men tillslut skiljs vi åt efter mycket utbyte av saliv. Vi kramas också och jag lägger märke till hans Delta-logo på arbetströjan han har ett par trådar (liksom när man syr ihop ärmar och sådant på en tröja, ni fattar?) har gått upp och bildat ett litet hål, jag påpekar detta, men det spela ringen större roll nu då kaptenskavajen ska på ändå.
Klockan tickar, jag har inte lång tid kvar innan flyget går. 

Jag ska åka hem med Delta-flyg och det avgår två stycken från två olika terminaler, MEN det finns inga skyltar som visar flightnummer gate eller vilket flyg, därför står jag i en 50-50 situation att chansa på rätt terminal för att hinna med flyget. Väljer att springa till nästa terminalen. Springer och springer, slänger ut blickar genom de stora fönsterna och ser flera flygplan stå och vänta. Kommer fram till gaten där jag visar min flygbiljett och perosnen som står där säger bestämt och suckar: "Det är fel gate, du ska till det andra Delta-flyget i den andra terminalen", sedan skriver personen (den här kunde jag inte se ansiktet på och vet därför inte om det var en han eller hon, väldigt luddigt) på ett papper: 13-7 = 6 och säger att jag har 6 minuter på till mitt flyg går. Är helt svettig, stressad, känner mig verkligen panikslagen. Springer, springer, springer. Av någon anledning är det ett enormt brant och brett rullband som går neråt, men jag måste upp för den.. springer därför uppåt i denna rulltrappa som går neråt och blir mer svettig, får hög puls, svårt att andas nästan. Kommer upp och inser att jag missar flyget. 

Sedan händer något jag inte minns.

Därefter vet jag att jag sätter mig ned, förskräckt. Från ingenstans kommer min pilot-kille från ingenstans med fylla utstyrseln (inkluderat kaptenshatten) och säger att han stoppade mitt flyg från att åka utan mig och sa att han i stället skulle flyga mitt flyg hem. Vi båda går genom gaten in i planet. Sedan vaknar jag upp.

Har drömt denna dröm TVÅ gånger på 10 månader i samband med att jag ska flyga till USA. Ska visserligen flyga med Virgin Atlantic som drivs av Delta på ditresan den här gången, men gjorde inte det förra gången, var helt andra bolag då.

Någon som kan hitta ett budskap eller tyda drömmen? Blir alldeles knäckt av att inte veta VARFÖR jag drömmer detta eller inbörden av den. Men samtidigt blir jag lite "förtjust" i den på ett sätt.

ikna
0

Resan i drömmen symboliserar din livsresa.  Piloten står för din inre manliga sida. Gaterna står för olika vägval i livet. 

Det ser ut som att du behöver lita på din inre manliga sida!

vildrot
0

Det fina med din manliga sida är att han vär omsorgsfull och ser vad du behöver!! "Odla" honom1  Att du mitt i ert nära  möte första gången i drömmen upptäcker ett litet hål i hans klädsel gör att jag frågar om du är kritisk mot män du möter?

linisens92
0

Vad innebär "min inre manliga sida"?

Det stämmer att jag till viss del är kritisk mot män jag möter och har mött de senaste 10 månaderna.

Finns det något sammanhang med att resan i drömmen är till USA och förekommer just i samband med att jag ska dit och resa?

vildrot
0

Det är svårt att säga . Varför gör du resor till USA? Finns det något att hämta där i drömmen?

linisens92
0

USA är ett land jag alltid velat besöka sedan barnsben och förra sommaren blev min första gång och nu ska jag dit igen, det är en enorm upplevelse för mig. Men om det finns något att hämta vet jag inte.

Vad bör jag ta åt mig av drömmen? Och vad innebär "min manliga inre sida"? Och att jag ska "odla" honom?

ikna
0

Vi har alla både manliga och kvinnliga sidor/egenskaper. Din manliga sida i drömmen tar väl hand om dig och kanske står det för att du ska "odla" / måna om/lyssna på denne.