Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 1199 ggr
[Glitterregn]
0

Samma återkommande dröm

Hejsan! Jag minns redan när jag var runt 8 år att jag drömde denna dröm, nu 7 år senare drömmer jag den fortfarande ibland. Jag drömmer att jag ser/hör någonting läskigt, t.ex kollar på en skräckfilm. Jag försöker blunda/hålla för öronen men ändå så ser och hör jag fortfarande skräckfilmen. Jag trycker händerna för ögonen men jag ser vad som händer ändå innanför ögonlocken. Jag kan inte vända mig bort utan jag ser filmen vad jag än gör. Vad kan detta betyda? Man drömmer ju mycket drömmar som inte riktigt betyder någonting men eftersom denna dröm fortsätter återkomma känns det ju som att den borde ha någon mening.

ikna
0

Drömmar brukar återkomma tills man har förstått budskapet.

Du ser/hör något läskigt och försöker få bort det genom att hålla för öronen/ögonen…

Kan det vara så att du i verkligheten upplever saker som du önskar bort? Saker som du försöker förtränga?

[Glitterregn]
0

# Inte vad jag kan komma på just nu. Jag vill ju gärna ha kontroll för att känna mig trygg. Jag får tänka lite vad det kan vara. Tack för ditt svar.

TezzD
0

Jag tror att drömmen vill förmedla att du måste sluta att vända ryggen till när något blir jobbigt . 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

vildrot
0

Även jag tror på dina försök att slippa se/förstå vissa saker.

[Glitterregn]
0

Den här tråden hade jag helt glömt ☺️

Tack för era svar! Jag känner igen mig mycket i att bara vända ryggen till när det blir jobbigt. Jag har mycket som jag egentligen skulle behöva få ur mig. Tack igen 🌺