Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: mardrömmar
Läst 928 ggr
Tanjis
0

en mardröm som har fastnat i minnet

För många år sedan drömde jag en riktigt otäck dröm och den vägrar lämna mitt minne.. . Under denna tid mådde jag rätt dåligt, jag hade ca två tre år tidigare kommit ur ett hemskt förhållande så där av grunden till varför jag mådde så dåligt och jag var väl ca 20 år gammal, jag arbetade på min allra första arbetsplats som var på ett demensboende där jag trivdes rätt bra. Jag hade då en väldigt kär kill kompis (vi gled i sär när han träffa sin tjej) som bodde precis vid mitt jobb och jag brukade sova över hos honom titt som tätt. Och det var en natt i hans säng jag drömde detta Som följer: Det händer inte särskillt mycket men jag befinner mig i ett mörkt rum och det är som jag inte är där kroppsligt utan att det är bara min själ som är där. Det är en väldig märklig och obehaglig spänning i luften och framför mig står en stor man med en svart kappa och en stor huva över huvudet och den skymmer hans ansikte.. . Länge så står han bara där och pratar med mig på ett språk jag inte känner till med en mörk röst och det ekar när han pratar, innan jag vaknar så förstår jag vad han säger och att han har upprepat samma varning om och om igen "om du inte mördar nästa person du ser kommer denna personen mörda dig på ett långsamt och smärtsamt vis" jag vaknar då tydligen till och som en reflex tar jag strypgrepp om min kompis hals och i nyvaket tillstånd knuffar han irriterat bort mig. När vi sen var riktigt vakna så kommer han på vad som hade hänt under natten när jag väckte han och vi pratade länge om det, han ville att vi skulle åka till akut psyk men jag sa att det inte skulle behövas. Vad betydde denna dröm och hur kommer det sig att drömmen fick mig att handla utefter vad mannen sa när jag var i vaket tillstånd(nu mördade jag ju ingen men ni fatrar nog)

Choklad
0

Kort sagt handlar det om att du har något som du behöver "mörda", göra dig av med. Det är ingen person det handlar om, utan något inom dig själv som hindrar dig att gå vidare med livet.

Det kan röra sig om ditt sätt att leva, vara eller om du har ett behov av något som du inte vill släppa taget om.

Det kan ha med manliga, givande energier att göra, att du ger något och som tar energi och kraft ifrån dig på ett destruktivt sätt.

U R us