hemska drömmar.
Jag ska då börja med vad jag tror är den första drömmen. Jag och någon annan ska köpa en stuga, de tidigare ägarna kan inte hittas. Vi får tillslut så köpa den, ligger ute på landet. Vi har då flyttat in och ska använda vår eldstad men röken åker inte ut så då tar vi en pinne och ska se om det bara är löv i vägen men det var de tidigare ägarna. Dom hade hängt sig i skorstenen. Sen vaknade jag rädd. Min andra dröm som jag hade igår var att jag hade mina vänner på en fest helt plötsligt så kommer det in någon som tar tag i en annan vän och biter av fingrarna speciellt och sen låter personen förblöda, den skadade fick sedan ett liknande epilepsi anfall från skadorna. Och igen vaknar jag rädd. Jag har bara sjuka drömmar efter den andra dom flesta glömmer jag men dessa har stannat kvar.. jag vet inte om de betyder något..
Vad tänker du själv att de kan betyda?
Jag kan inte tyda drömmar, men den första tänkte jag direkt då jag läste om att ägarna hängt sig i skorstenen att du ska ta fram skeletten ur garderoben var ärlig mot dig själv.
Troligen är detta bara ord som inte ger dig något, men kände att jag skulle skriva då det liksom bara dök ner i mig så fort 🙂
Medarbetare på Druid & Shaman
Jag kan tänka mig att det är varningar för något.. jag tror jag vet vad men jag tycker fortfarande att det är väldigt långt ifrån. Jag pratade med en om min första dröm och han sa att det kan vara från mitt förra liv. Jag tror inte det iallafall. Inatt drömde jag att jag mötte en massa döda människor som jagade mig och ville äta mig.. när jag väl skriver ner vad jag har drömt, det låter inte så trevligt men det påverkar mig inget när jag väl vaknar… Och jag är tacksam för ditt svar agneta-43!! :)
Tack Moriquende 🙂 jag vet hur det är att fundera kring en dröm eller annat, vill bara kunna få en tanke hur jag kan gå vidare i den därför ville jag hjälpa så gott jag kunde även om det kanske inte skulle fungera. Det lilla kan göra mycket 🙂 Tack själv 🤗
Medarbetare på Druid & Shaman
Första drömmen: Huset är ju du. Det är en ny stuga. Skulle tolka det som "ett nytt du". Alla personer i drömmarna är olika delar av dig. Så de gamla ägarna av huset skulle jag tolka som någonting hos dig som är upphov till ditt nya jag men du vet inte riktigt vad. Hade du hittat dessa förra ägare hade ni kanske fått veta att det inte gick att elda. Eld kan vara både någonting positivt och någonting negativt. En kontrollerad eld använder vi ju för att elda upp sånt vi inte behöver. En okontrollerad eld tar sånt vi vill ha kvar och behöver. Den här gången är det ju röken som är problemet. Skulle tolka elden som dina handlingar som detta nya jag och röken är kanske effekterna av det. Känslor och tankar. Känslor och tankar som du inte får ur dig. Det blir svårt att vara i detta nya jag. Och ägarna som sitter fast i skorstenen tycker jag var väldigt tydligt. Det är ju de här delarna av dig som är upphovet till allt detta. Det kan vara något gammalt tankemönster från ditt gamla jag som sabbar för dig.
Summa summarum, det är någonting hos dig som du behöver släppa för att kunna trivas och fungera ordentligt i din nuvarande situation. Det kan som sagt vara ett tankemönster, en känsla, ett beteende. En del av dig som person hur som helst. Nu var det ju så att ni inte lyckades hitta ägarna så troligast är det inte någonting du medvetet undviker, men det finns någonting där som du behöver ta itu med, när du är redo.
Andra drömmen: Huset är som sagt du. Du hade samlat dina vänner där. Alla personer är som sagt delar av dig, olika personligheter hos dig. Du har samlat alla dessa delar för att unmgås, kanske vore en tolkning att du utvecklas nu, undersöker vem du är. Tänk efter vad den här bitna personens mest framträdande personlighetsdrag är och vad den personen har för roll i ditt liv. Det här personlighetsdraget hos dig blev bitet i fingrarna. Vad gör vi med fingrarna, ja det mesta. Det är en motgång av något slag. Sen att man får ett epilepsianfall av ett bett i fingrarna är kanske att du överreagerar på den här motgången.
Att du blir jagad är att du undviker någonting du måste möta.
Sluta spring nu och stanna upp och möt dina demoner i livet. ;)
Ha en bra dag! // Pernilla
Just ja, att de är döda människor som jagar dig är också väldigt symboliskt. Skulle tro att det är grejer från ditt förflutna som jagar dig nu.
Ha en bra dag! // Pernilla
Jobbigt!