Stoppat vattenflöde
Jag drömde att jag skulle göra mig av med föremål med anknytning till en viss person. Det kändes sorgligt, men nödvändigt. Jag krälade fram genom en förgiftad skog med döda träd och gifttunnor nedgrävda i marken. Mitt i skogen fanns en å. Ån hade skurit sig djupt ner i marken och stränderna var mycket branta, samtidigt som de var lösa och porösa. Vattnet var kallt och svart. Det cremefärgade skummet hade frusit till is.
Jag kastade ner föremålen i vattnet och föll samtidigt ner i ån och tänkte att jag skulle drunkna. När jag låg där ströps vattenflödet. Personen som gett mig föremålen hade satt ner foten och dämt upp ån. Istället för att drunkna förlorade jag skinnet och låg på ån botten naken och flådd. Jag frös och det gjorde mycket ont. Föremålen hade förvandlats till rakblad och spegelskärvor. Rörde jag vid dem skulle jag förblöda.
Skogen symboliserar väl det undermedvetna och vattnet ens liv så som det gestaltar sig. Men min flådda kropp, foten, det uppdämda vattenflödet och de vassa föremålen? Vad betyder de?