hjälp med drömtydning
I natt hade jag en massa olika drömmar som jag inte vet hur jag ska tyda. Först drömde jag om att jag var på en riktigt stor båt som jag var tvungen att vända och det var en massa andra båtar i vägen men det gick tillslut. Sedan drömde jag att en ca 30 cm stor tusenfoting attackerade och bet mig. Jag och min vän som var med kämpade ett bra tag för att döda den. Vi fick av huvudet på den men den levde fortfarande. Det kändes riktigt obehagligt. Den sista drömmen handlade om att min tre år äldre bror kom in i vardagsrummet med sina vänner och sa att jag skulle gå. Jag blev av någon anledning jätteledsen och arg och gick ut i hallen och började slå och skrika på en som jag trodde var min bror, men upptäckte sen att det inte var det utan någon av hans vänner. Jag fick panik och bad om ursäkt och han blev jättearg och ville slå mig. Då började jag skrika "gör det då slå mig!" Och hade en panikattack, grät och var helt rasande. Aldrig haft sådanna blandade känslor förut. Allt var helt kaosartat. Så är det någon som vet vad dessa drömmar kan betyda eller någon som haft en liknande dröm?

Fordon i drömmar symboliserar hur du tar dig fram i livet. Hus symboliserar en själv. Båten kan, men behöver inte vara, ett mellanting mellan detta. Vatten brukar symbolisera hur ens liv ser ut.
Har siffran 30 någon speciell symbolisk betydelse för dig? Tusenfotingen liknar en orm. Ormar kan ha olika betydelse i drömmar beroende på i vilken skepnad de uppträder. Den kan symbolisera primitiva ursprungliga instinkter eller andlig medvetenhet och andlig upplysning. Som skuggsymbol kan den symbolisera det undermedvetna och olika faror. Ormen kan vara giftig. I den grekiska mytologin har läkekonstens gud Aisklepios en orm. Ormar som ömsar skinn symboliserar förändring. Ormar kan vistas på olika platser, t ex på marken, i luften eller i vattnet. Ormen är även en sexsymbol.
Din bror avvisar dig och du blir arg och ledsen. Personer i drömmar kan symbolisera drömmaren själv. Din bror är en äldre del av dig själv. Det kan också vara så att du bearbetar känslor gentemot din bror oc hans vänner i drömmen.
Om du funderar på hur ditt liv ser ut just nu och vilken relation du har till din bror och hans vänner så tror jag du kan tyda drömmen med utgångspunkt från det.
tack så mycket!
ha myckt visste nte jag tack 🙂