Mardrömmar varje dag?
Hej
Jag har ett problem jag drömmer bara läskiga drömmar varje dag :(
Måndags: Jag drömde att jag vaknade av massa knackande. Min syster stod mot väggen och slog huvudet mot väggen. Jag hämtade henne o la henne i hennes säng. Sedan började det knacka innefrån väggen. o så vaknade jag
Tisdag: Jag och min syster vart inlåsta i ett hus av osynliga saker.
Onsdag: Jag hör hur våran skjutgarderob öppnas, alla mina saker kastas ut. Sedan vaknar jag.
Idag Torsdag: Läskiga skuggor går runt på väggarna i mitt rum. Jag hör konstiga ljud, som när en linje på radion inte funkar, sånt där sus. Sedan pratar skuggorna på något konstigt språk, jag förstår de inte. Det är typ antikt språk :O
Vet ni varför jag drömmer sånna drömmar ? Läskiga drömmar?
Vill lägga till att jag vaknar 03:00-04:00 varje natt.
Har du läst, sett eller varit med om något läskigt nyligen som drömmarna kan ha triggats av?
Jag såg en skräckfilm för ca 2 veckor sedan. Men det var ju ett bra tag sedan :/
Jag drömmer också ofta mardrömmar; jag håller på att brinna inne, drunkna, falla nedför ett stup, blir jagad av något jag inte vet vad det är eller går vilse och får panik.
Ingen aning om varför det är så. Jag är ju väldigt nöjd md det vakna livet iaf.
Hjärnan kanske behöver bearbeta filmen en längre tid.

Be om lugn och ro innan du somnar och tänk:
I natt ska jag sova lugnt och gott utan mardrömmar. Jag behöver inga mardrömmar.
Mardrömmarna kan betyda något och symbolisera sådant som händer i verkliga livet eller dina undermedvetna reaktioner på sådant som sker när du är vaken.
Tänk också på saker du tycker om innan du somnar.
#5 #6 åh tack i natt drömde jag inte om något dåligt alla :) Tack
#7: Den effekten kan man få av att prata eller skriva om saker man tycker är obehagliga.
#8 jaha det hjälpte i alla fall :D tusen tack
:-)