drömmer om att mörda
Vilken hemsk inledning det blev.
Under 1 månad ungefär har jag nästan varje natt drömt att jag blivit överfallen i mitt hem/utanför mitt hem/ hos någon annan och sedan slagit tillbaka och misshandeln har lett till att jag dödat personen som gick på mig. Hela drömmen går sedan ut på att försöka täcka spår, fokuset ligger alltså på att inte blir tagen och fälld för "brottet" jag begått fast än det alltid varit "oskyldigt". Någon som har någon ide på bakomliggande faktor?
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Hus och hem i drömmar brukar symbolisera en själv. Förmodligen känner du dig otrygg eftersom du blir angripen oavsett var du är någonstans.
I drömmen dödar du angriparen. Död i drömmar brukar symbolisera förändring. I ditt vakna liv finns det något som inte är acceptabelt och du reagerar mot det i drömmen genom att döda den person som angriper dig.
I drömmen försöker du dölja spåren efter det du gjort, för att inte bli ertappad och avslöjad.
Jag tolkar drömmen som att det finns något som går hårt åt dig i ditt dagliga liv, men att du inte riktigt vågar säga ifrån, eftersom du är rädd för konsekvenserna.