3st drömar
Hej på er!
Jag har haft 2st drömar som jag gärna skulle vilja ha hjälp med att tolka.
Den första är ganska intressant. Jag ligger och sover i min säng, samtidigt som jag sitter på en madrass vid dörren. Jag äger en krokodil och det är någon annan med mig i rumet. Det är vatten på ena sidan av golvet i rumet och jag har en krokodil där. Och den springer in under min säng där ena min kropp ligger och sover. Och flötsligt börjar madrassen brinna och krokodilens mun blir deformerad (eller om den redan var det vet jag inte) men den var intryckt mot väggen. Och jag som ligger i sängen börjar att sprattla och skricka okontrolerat och det är som att den kroppen är besatt eller är tom. Ingen själ i den. Och jag blåser ut älden men det börjar genast brinna igen. Och det sprider sig snabbt.
Vad kan dena dröm betydda?
Sedan så kommer vi till den andra drömmen.
Jag sitter med min mamma hema hoss ett medium, hon ger mig en teckning som jag inte får vissa för någon. På bilden är det jag och på min axel sitter en ond grön gubbe (påminer om en irländsk fe som har en massa pengar) den sitter på min vänstra axel. Sedan så gav hon mig en till bild som jag inte komer ihåg vad det var på men det känns som att det ska vara en blå kinesisk drake. Hon varnade mig också och sa att jag värkligen inte får vissa dessa bilder för någon annan.
Vad tror ni att deta betyder?
Den sista och kanske viktigaste drömen är drömen om 2st personer som jag känner. Jag nämner inga namn men så här går drömen.
Jag är ute och går på en grus stig i stan. Det är mototväg på vänster sida om mig och hus på den högra. Jag ser någon rida på vänster sida av motorvägen, på en brun travare. På hennes sida av vägen så är skogskyrkogården. Jag tänker att hon kommer nog att komma till den hära sidan snart. Och det gör hon också, snart är hon framför mig och kommer i trav mot mig och hon och hästen hoppar över ett hunder som är framför mig. Hästen skrapar i sina framknän i det fasta hindret som är ett träd, bladträd. Hon hoppar av hästen och jag känner igen vem hon är, jag kramar om henne och hon säger att hon har en vännina som väntar lite längre bort och vi går dit. Vänninan (som jag också knner) sitter på en hästvagn och väntar på oss. Hon är 23år gammal och jag blir mycket arg över deta då jag känner henne i värkliga livet och hon säger sig vara 53år gammal. Jag blir även skitförbanad över att hon bor hema och att hon bor i sverige (brandbergen) när hon säger sig bo i ett annat land. Och jag blir dit bjuden och jag äter midag med hennes familj och med den första personen jag träffade. Sedan så pratar jag med min andra vänninas pappa som är mycket orolig över den 2 vänninan och att dom bjudit hem den första vänninan som deras exorcist för att rädda min andra vän och att min första vän ska vara med min andra vän tills min andra vän blir fri från demoner. Då pratar jag med hennes yngre broder som talar om för mig att min andra vän är väldigt snäll och hon gör ingen illa med flit. Och jag känner mig genast lite bätre efter att ha pratat med honom. Och så går jag fram till min första vän som tydligen är exorsist och jag tar bort skinet från min tume och vissar henne den. Under mitt skin krypper det maskar och andra läskiga insäkter. Och hon sa att jag behöver en exorcism jag med. Du behöver värkligen hjälp sa hon. Och sedan vacknade jag.. Något förvirad som ni kanske kan först..
Jag känner att det är viktigt att jag förstår dessa drömmar för de vill säga mig någonting. Så ni får gärna säga vad ni tror om dom :)

Krokodildrömmen
Din dröm om krokodilen innehåller en rad olika drömsymboler. Hus brukar symbolisera en själv. Du befinner dig i ditt rum, en plats som förhoppningsvis en är trygg tillflykt och en del av dig själv. I drömmen är du delad i två delar. Kan det vara så att det är ditt vakna jag och ditt drömjag som möter varandra, ditt medvetna och ditt undermedvetna? Vatten och hur det ser ut symboliserar själslivet. Hur "känns" vattnet i drömmen. Krokodilen är en av de äldsta djurarterna på jorden. Symboliskt påminner den om en orm, en mycket stark och flertydig drömsymbol. Ormen kan på en gång symbolisera död och läkande och vara en symbol för sexualitet, drifter och andlig utveckling. Krokodilen har liknande drag. Den har vassa tänder. Vissa arter är så stora att deras bett är dödligt för en människa. Den här krokodilen förlorar sin potentiellt dödliga kraft. I drömmar representerar elden hetta. Det kan vara passion, sexualitet, åtrå eller vrede. Du försöker släcka elden och din inre låga, men den flammar upp igen. Elden kan ses som förnyelse. En förstörande eld kan symbolisera rädsla för förlust eller rädsla för passion. Eld kan jaga bort okunskapens mörker och leda till insikt.
Om du reflekterar över ditt liv och hur det ser ut så kan du kanske förstå din innehållsrika och symboliska dröm.

Teckningarna
Drömmen innehåller en del symboler som både kan vara allmängiltiga och privata. De är allmängiltiga eftersom de knyter an till folktron, privata eftersom de kommer från olika kulturer. Fundera på vad den irländske fen och den kinesiske draken betyder för dig.
I drömmen kan din mamma vara just din mamma eller symbolisera en äldre kvinnlig sidaa hos dig själv. Mediumet är en person som kan förmedla budskap från andra sidan och symbolisera andlig utveckling. Fundera på vad pengar betyder för dig. Får du pengar från den irländske fen eller missunnar den dig pengarna? Har du pengar så kan du köpa vad du vill. Samtidigt finns det något ondskefullt hos varelsen som har pengarna. Har du någon manlig, logisk sida som håller dig tillbaka?

Häst mm
Jag kommenterar i din ursprungliga text, eftersom drömmen är såpass omfattande.
Jag är ute och går på en grus stig i stan. Det är motorväg på vänster sida om mig och hus på den högra. Väg = vilken riktning livet tar. Att gå på en grusig stig är inte det lättaste, men en det kan vara en väg som ger tid för eftertanke, på ett sätt som den som rusar fram på en motorväg inte har möjlighet till. Hus symboliserar dig själv.
Jag ser någon rida på vänster sida av motorvägen, på en brun travare. Hästen symboliserar styrka. En ridtravare är en häst som tagits från sin ursprungliga uppgift, att springa fort på travet. Alla gamla travhästar blir inte ridhästar. Att förvandla en travare till en ridhäst är inte lätt, utan kräver mycket av ryttaren. På hennes sida av vägen så är skogskyrkogården. Kyrkogård= livets gång Jag tänker att hon kommer nog att komma till den hära sidan snart. Och det gör hon också, snart är hon framför mig och kommer i trav mot mig och hon och hästen hoppar över ett hunder som är framför mig. Hästen skrapar i sina framknän i det fasta hindret som är ett träd, bladträd. Skadad häst=skadad styrka. Den eller du har mött ett hinder som är svårt att ta sig över. Hon hoppar av hästen och jag känner igen vem hon är, jag kramar om henne och hon säger att hon har en vännina som väntar lite längre bort och vi går dit. Vänninan (som jag också knner) sitter på en hästvagn och väntar på oss. Hon är 23år gammal och jag blir mycket arg över deta då jag känner henne i värkliga livet och hon säger sig vara 53år gammal. Jag blir även skitförbanad över att hon bor hema och att hon bor i sverige (brandbergen) när hon säger sig bo i ett annat land. Du möter en kvinna som ljuger för dig. Och jag blir dit bjuden och jag äter midag med hennes familj och med den första personen jag träffade. Mat och äta = få näring. Sedan så pratar jag med min andra vänninas pappa som är mycket orolig över den 2 vänninan och att dom bjudit hem den första vänninan som deras exorcist för att rädda min andra vän och att min första vän ska vara med min andra vän tills min andra vän blir fri från demoner. Då pratar jag med hennes yngre broder som talar om för mig att min andra vän är väldigt snäll och hon gör ingen illa med flit. Och jag känner mig genast lite bätre efter att ha pratat med honom. Och så går jag fram till min första vän som tydligen är exorsist och jag tar bort skinet från min tume och vissar henne den. Under mitt skin krypper det maskar och andra läskiga insäkter. Och hon sa att jag behöver en exorcism jag med. Du behöver värkligen hjälp sa hon. Och sedan vacknade jag.. Något förvirad som ni kanske kan först..Demoner i drömmar kan symbolisera något syndigt och otillåtet, bortträngd sexualitet, orenhet, aggressivitet eller längtan efter kärlek. Insekterna inom dig och exorcisten symboliserar samma sak.
Jag känner att det är viktigt att jag förstår dessa drömmar för de vill säga mig någonting. Så ni får gärna säga vad ni tror om dom :)
Det är komplicerade och komplexa drömmar du haft och jag känner att jag bara skrapar på ytan. Man är själv sin bäste drömtydare. Förmodligen genomgår du en period av intensiv andlig utveckling där dina drömmar är en del av det.
Hej Hej!
Tack så mycket för svaren, jag tycker att det du säger stämer väldigt bra. Jag har haft sådana hära drömar ett tag nu kanske i ca 2års tid, men de har börjat att bli klarare nu, första året var det mäst mardrömar. Men jag har en del mardrömar fortfarande tex att aliens för bort mig och liknande. Men jag har även utvecklats en hel del inom det andliga utan att behöva öva alls. Så det stämer med. Och det är en kvinna i mitt liv som jag tror ljuger för mig, hon kostar en massa pengar också. Jag misstänker att hon lurar mig på pengar.
Hällsningar