Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 2774 ggr
[hamster kompis]
1

Väldig läskig

Jag drömde att min granne hos pappa hade köpt en studsmatta trampolin alltså en mindre studsmatta. Jag och min lille bror som är 9 år jag är 12 gick dit när vi skulle gå kom en gubbe som vingla när han gick så jag gick fram till honom för jag trodde det var hans såtrampolin men han leta sin gris sa han vet ej vrf men jag och min lillebror följde med honom till en liten bod typ han nolde väldigt hårt i min lillebror Då sa gubben att jag kunde vänta borta vid vägen då såg jag att han hade en pistol i höger hand min lillebror holade han i vänster jag blev väldigt rädd och skrek högt han tänker döda dig! Gubben hoppa och la sig mellan dörröppningen och ströp typ min lillebror jag hoppa på gubben och ströp honom till döds så han dog (vad gör man inte för sin bror) jag grät inte Jag o min lillebror sprang hem men då var pappa där jag sa till pappa vad som hade hänt han trodde mig inte han satt där och sa inget min pappa Sen kom min kompis så gick vi till den gubben min kompis gick in dit han var och hämta yxan sen vakna jag Varför drömde jag denna dröm väldigt läskig!

parsley
0

Vilken obehaglig dröm. Hoppas det känns bättre nu. Jag ska försöka hjälpa dig att förklara den. En bra sätt att försöka förstå sina egna drömmar är att dela upp dem och tänka på vad varje del i drömmen betyder för en själv.

parsley
0

Jag drömde att min granne hos pappa hade köpt en studsmatta trampolin alltså en mindre studsmatta. Fundera på vad du tycker om studsmattor och trampoliner. Är de roliga eller farliga? Vad tycker du om grannen? Är han snäll eller otäck?

Jag och min lille bror som är 9 år jag är 12 gick dit när vi skulle gå kom en gubbe som vingla när han gick så jag gick fram till honom för jag trodde det var hans såtrampolin men han leta sin gris sa han vet ej vrf men jag och min lillebror följde med honom till en liten bod typ han nolde väldigt hårt i min lillebror Du drömmer om dig själv och din lillebror. I drömmen är du du. Din lillebror kan vara din bror eller en symbol för dig själv som lite yngre. Vad tycker du om grisar? Är de mysiga som Griseknoen i Emil i Lönneberga eller tycker de att de är otäcka? Hus brukar symbolisera en själv. I det här fallet är det en liten bod och din bror följer med honom dit. 

Då sa gubben att jag kunde vänta borta vid vägen då såg jag att han hade en pistol i höger hand min lillebror holade han i vänster jag blev väldigt rädd och skrek högt han tänker döda dig! Gubben hoppa och la sig mellan dörröppningen och ströp typ min lillebror jag hoppa på gubben och ströp honom till döds så han dog (vad gör man inte för sin bror) jag grät inte Jag o min lillebror sprang hem men då var pappa där jag sa till pappa vad som hade hänt han trodde mig inte han satt där och sa inget min pappa Sen kom min kompis så gick vi till den gubben min kompis gick in dit han var och hämta yxan sen vakna jag Drömmar om död brukar betyda att man drömmer om någon form av förändring. Förmodligen är det så att du växer och blir äldre och det händer saker omkring dig. Du kommer att lägga barndomen bakom dig och göra andra saker än att leka. Döden i den här drömmen symboliserar det. Du kämpar för sådant som är viktigt för dig och hämnas på den som varit dum mot din lillebror. Känns det som dina föräldrar lyssnar på dig eller har känner du att du har mer stöd hos kompisar än av dem?

Varför drömde jag denna dröm väldigt läskig!

[hamster kompis]
1

Tack så mycket för svaret det betyder mycket

[hamster kompis]
1

Vet på ett ungefär vrf jag drömde den nu