Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1009 ggr
nlinds
0

obehaglig dröm

Min mamma har under en lång tid råkat ut för extremt mycket otur vad gäller huset och mycket annat i hennes liv.

Inatt drömde jag att jag var hos henne och hälsade på. Hon berättade för mig i drömmen att vi måste vara på våran vakt ! Varför visste jag inte. Det var jag, mamma och hennes Sambo och min sambo. Det var mörkt ute, kolsvart, jag tittade ut genom köksfönstret och jag såg en vit skåpbil köra utanför. Stannade utanför staketet en bit bortanför uppfarten. Det kom ut 3 män i vita t-shirts och öppnade skåpbilen tog ut en orange stor och lång slang och sprang ut från skåpbilen, in på mammas uppfart och sprang bakom huset. Jag skrek "MAMMA TITTA! NÅGON GÖR INBROTT !!!" . Mammas sambo sprang ut och jagade de tre männen, varav de sprang mot skåpbilen hoppade in och körde iväg med en väldans fart. De glömde slangen.  Där vaknade jag av att jag skrek, verkligen skreeeek , för fulla muggar.

Vad betyder denna drömmen ? Någon som har nån gissning ?

Jag har fortfarande en klump i magen. Det låter som om det inte var en läskig dröm alls, men den var fruktansvärt obehaglig för mig..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

parsley
0

Hus i drömmar brukar symbolisera en själv. Som huset är eller ser ut är man. Förmodligen är din dröm en bearbetning av det som hänt din mamma. Fordon symboliserar hur vi tar oss fram i livet. I det här fallet saknar du kontroll, eftersom bilen tillhör tre främmande män som kan vara inbrottstjuvar. Det finns en sexuell underton i drömmen, eftersom män angriper kvinnor och det finns en slang med. En man, din mammas sambo, jagar dem på flykten. I drömmar symboliserar ofta män den manliga sidan. Män sägs vara logiska, medan kvinnor är mer känslomässiga. Ibland säger man att personer i drömmar är delar av drömmaren. I det här fallet ordnar sig saker och ting i drömmen eftersom din mammas sambo skrämmer tjuvarna på flykten. De lämnar visserligen kvar något, men ni har klarat er.