Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 802 ggr
SegerSims
0

Helsjuk dröm

I natt hade jag en riktigt sjuk dröm om jag får säga det. Har funderat på den hela dagen och förstår den inte alls.

I drömmen hade jag haft en krukväxt, Orkidé hängandes som ett smycke i ett långt halsband. Bara detta är ju hur knäppt som helst.

Pga av att jag hade haft orkidén på detta sätt så hade den pollenerat av sig på eller i min magen. Även i drömmen visste jag inte om den hade fastnat utanför magen och tagit sig in eller om jag hade svalt pollen och den växt ut genom magen.

I vilket fall som helst hade jag försökt att dölja den och klippt ner den så min mage skulle se normal ut. Men efter ett tag så började rötterna komma ut ur ändan på mig och jag drog ut dom men det kom nya. Jag klippte blomman som fortsatte växa. Jag insåg att jag tillslut var tvungen att berätta om det för min mamma (som jag för övrigt inte har någon som helst relation med just nu och inte haft på över 11 år). I drömmen så hjälpte min mamma mig att dra bort blomman så den skulle sluta växa. Men jag hade ju fortfarande rötter som kom ut i ändan på mig. Där blev det lite oklart med vilka personerna var i drömmen men detta som var hemligt hade nu spridigt sig till dom och alla ville hjälpa mig att dra ut rötterna.

Någon gång under drömmen så hade jag även fått dra ut ett långt kasslernät via min mun …

Helsjuk dröm ….. och finns det någon som vet vad den kan betyda?

Gahella
0

Det lilla jag kan tyda av detta är att du verkar utvecklas och växa så det knakar :)

SegerSims
0

#1 Växer så det knakar? Inte på längden eller bredden väl? 😐

[peter54]
0

Jag tror inte att drömmar betyder något, utan istället att drömmarnas karaktär speglar det mentala eller fysiska tillstånd man befinner sig i.

Om jag (som är diabetiker) drabbas av för högt blodsocker under sömnen så drömmer jag otäcka mardrömmar. Om jag istället får lågt blodsocker i sömnen så drömmer jag galna drömmar.

När jag var yngre och mina föräldrar skiljdes och de pratade skit om varandra blev jag otrygg i mig själv och då handlade drömmarna om maktlöshet.

Drömmarna är bara en enda soppa av olika intryck hjärnan tagit till sig och beroende på hur man mår, sätts intrycken ihop till mer eller mindre tokiga scenarier.

Starka eller skrämmande intryck brukar ofta speglas direkt i drömmar för mig. Ser jag en skräckfilm innan jag går och lägger mig så kommer intrycken tillbaka i drömmarna.

Gahella
0

Nej jag tänkte mer inom dig :)

Vad jag vet om drömmar så är vissa bearbetningsdrömmar som kan uttrycka sig som tex mardrömmar, sedan finns det drömmar som visar ofta med symboler var du befinner dig i livet, och vad som händer med dig just nu