Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 873 ggr
Piixy
0

Drömma samma dröm

Hej

Jag drömmer nu för 4 gången precis samma dröm det är samma innehåll. Allt går till på samma sätt. Vad innebär det?

molam
0

Jag har haft det på det här sättet också har det fortfarande till och från tydligen försöker drömmen säga nått till dig, det är vad jag har hört iaf.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Achatina
0

Drömmar ska ju vara hjärnans sätt att förbereda oss på situationer. Kanske inte ordagrant - drömmer man att man blir jagad av dinosaurier så kommer man givetvis inte att bli jagad av dinosaurier. Men man kanske kan känna sig jagad när man är ute sent på kvällen och eftersom man i drömmen har upplevt ett läskigt scenario där man blivit jagad kan man hantera detta bättre än om det är första gången det sker - i verkligheten så väl som i drömmens värld. Men så beror det väl också på vad man drömmer. Jag har miljöbetingade drömmar - ovädersdrömmar är alltid i min mormors fd. hus, sent på kvällen. Det baseras på en natt jag upplevde där med åska som blixtrade över hela himlen och lyste upp allt i ett vitlila sken. I drömmarna är det oftast tornados - vilket man väl kan associera till att känna sig jagad, det är kanske dock mer en ångestkänsla, så drömmen är per defination ett sätt att lära sig hantera ångesten över att inte ha kontroll på vad som händer (tornadon går ju inte att styra). Så man får helt enkelt bena ur och förenkla drömmen ner på känslonivå för att få reda på vad det handlar om. Testa skriva ner drömmen, kanske att det ändras detaljer i den utan att du tänker på det.