Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1947 ggr
Jaguar_
0

Förvunnen katt

Background då. Min katt Spike har varit borta över en månad nu. Han är kastrerad och har aldrig varit borta mer än max 8 dagar en gång i sitt 12åriga liv. (mer än när jag flyttade upp och han tog nytt revir 32 dagar). När han försvann hade våren precis kickat in med fint väder så jag antog han var borta för att vädret äntligen är fint…men detta är inte normalt för honom. Ville skriva av mig lite av mina konstiga drömmar jag inte kan reda ut.

1. Min första dröm var att jag hittade två svartvita katter…Ingen var min Spike, men den ena var tydligen illa däran med fästingar. Den har ett halsband på sig som är hemmagjort. Ger mig inget att gå på vem jag ska ringa, bara ägarens namn Clara. Jag tar med mig katten och kolla alla fästingar och då går jag förbi en låda och där bakom sitter en till svartvit katt. Jag ser halsbandet (lila och med reflex). Det är Spike! Jag släpper den andra svartvita katten i lycka och plockar upp min kära katt. Kramar honom och kollar halsbandet. Då står det som på en etikett och på engelska…Health.. och så måste jag vända på etiketten och där står ordet Swirm (har aldrig i mitt liv sett detta ord innan eller hört talas om det). Drömmen slutar där när jag är fundersam över vad det är för ord för jag reagerar verkligen på det. Jag kollar upp ordet via datorn och det står tydligen för admire och att man har en beundrare. Det får mig att tänka på vad min sambos syster sa för några veckor sen…att även kastrerade katter hittar en hona eller hane att leka med precis som om de inte vore kastrerade. Men hur kommer det sig att jag tar in ett ord jag aldrig sett eller hört talas om i en dröm undrar jag då? Är det någon form av budskap elelr bara inget speciellt liksom?

2. Andra drömmen kommer inte långt efter den första. I verkligheten har jag varit ute och letat efter honom och ropat under en promenad med vår hund. I drömmen letar jag efter honom och vill ha hem honom. Jag ser han leka med dessa två svartvita katter och han vill inte komma hem. Jag får alltså denna känslan av att han inte vill och att han är lycklig där han är. Jag fångar in honom men släpper honom igen då denna känslan är så stark.

3. Dröm jag inte lägger mycket vikt vid är att han kommer hem och jag blir så glad och kramar honom. Vaknar av att jag gråter och kramar kudden och inser att det bara var en dröm.

4. Jag har än en gång varit ute i en annan skog och letat, men gett upp då jag insett att skogen är för stor för mig ensam att leta i. Nål i höstack liksom. Den natten drömmer jag att jag kör bil i tanke om att leta efter Spike. Jag ser han sitta i diket och stannar bilen. Men innan jag hinner kliva ur har han sprungit sin väg (han är rädd för främlingar och sådan och springer om han inte ser det är du eller hör.) Jag vet detta i drömmen men ropar ändå. Får känslan av att han blev rädd innan han visste det var jag och redan är långt iväg.

Jag lade upp en efterlysning på blocket om honom med för ett bra tag sen…den enda som ringde var en idiot (hoppas jag). Han ringde efter två dagar när jag var på jobbet från okänt nummer. Först lät han seriös…'Jag tror jag har sett Spike'..började han med normal röst…jag gick iväg för att snacka med han där jag kan höra bättre..Då blev det konstigt samtal…Han sa något jag inte hörde men uppfattde som att han hade kört på honom och att han hade varit orange i örat..Sen sa han att han sparkat ihjäl kattjävlen och slängde på luren…Att människor kan vara så respektlösa…om detta var sant eller inte vet jag inte. Min sambo sa att jag inte skulle lägga stor vikt vid det, men jag undrar ändå. Vi har några ungdomsgäng här som är ute och burnar. Dom litar jag inte på alls. Jag vet att det finns folk som hellre trycker på gasen i botten när de ser en katt gå över vägen än att sakta ner. Så grymma är vissa, men det stämmer inte in på att Spike skulle gå lugnt över en väg då han är så rädd för saker…men men…

I alla fall, vad tror ni om mina drömmar jag haft? Jag har alltid haft en form av känsla för saker…Så som att säga exakta tider utan att titta på en klocka för att jag känner vad den är eller rättare sagt..vilket som känns rätt…Jag har fått varningar i flasher och sedan har det hänt. Kan detta vara något sådan eller är det bara min längtan att få tillbaka min kära katt som får mig till dessa drömmar och känslor jag har under drömmarna? Jag menar, varför får jag det där order jag aldrig hört talas om eller sett innan…

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

vildrot
0

Att i drömmar få ord som du beskriver tillhör delar av vårt inre som inte vi kan förklara bara uppleva. Sätt dig ner och tänk vad du lägger in för egenskaper hos katter. Kattidentitet tycks ligga nära dig --hur beter den sig just nu i ditt liv.

Jaguar_
0

Igår så drömde jag att han satt i tvättstugan och det var släckt. Jag blev lite chockad samt glad att se han sitta där. Jag frågade honom 'Ha du suttit där hela tiden'. Han svarade som alltid med ett tyst mjeww och tänkte hoppa ner och möta mig men jag tog han i min famn istället innan han hann att hoppa. Fast jag visste det inte var sant.

Det var precis som om att han är borta och kommer och visar att han är ok. Jag vet inte.

Jag stod min katt väldigt nära. Köpte han när jag var 14 år och han såg mig verkligen som mamma. Han var lite som en hund, men ändå inte. Sov innanför tröjan, ville vara där jag är och göra som jag gjorde. Leka i vatten med tassen om jag gjorde det med handen. Följa med i koppel när man behöve ha det på han. En gång så var han skadad och gömde sig bakom soffan. Då bodde jag på internat och kom inte hem förrän 3 dagar senare. Mamma och pappa hade försökt få tag på han på alla vis men det gick inte. Jag sa bara hej Spike och gick för att lämna saker i mitt rum och när jag vände mig om satt han där och tittade på mig. Fick åka akut till veterinären då han fått en klo i ögat och var nära att mista ögat på grund av detta, men jag fick in han i sista minuten.

Fina minnen…

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.