Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: vi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2408 ggr
Babydino
0

TYDA - Blev skjuten men dog inte. mm.

Jag har drömt nu två gånger om att jag blivit skjuten i huvudet. Båda gångerna av min pappa men i två olika situationer. 

Den första gången var vi med några familjevänner och spelade ryskrollet (stavning) i deras trädgård. Jag blev skjuten men inte i huvudet direkt. Det första skottet kom någon annan stans jag inte minns, men jag minns att pappa tog revolvern och sköt mig i huvudet för att få slut på min smärta. Det var inte direkt i medlidande utan verkade mer vara för att reglerna är så att någon ska dö. 
Men jag dog inte och inga spår av kulor eller blod syntes från utsidan. jag blev rädd och sprang upp för att ringa ambulansen men fattade inte hur för vi var i Norge där de bor. Sedan gick jag runt resten av drömmen och tjatade om att vi måste åka till sjukhuset och ta ut kulan. Jag menade att bara för att jag inte dött än betyder det inte att kulan kommer skada mig i framtiden. Sedan vaknade jag. 
Det sista med att jag bad om att vi skulle åka till doktorn var i en affär och när jag ringde ambulansen var jag i ett hus. Man såg också huset från utsidan när vi spelade.  

Den andra drömmen var annorlunda. Den började bara mitt i med att jag och pappa och lillebror var på ett fjäll med vassa klippor och mycket snö. Det fanns ingen sol och det var stormigt. Men man kunde se klart och tydligt (alltså ingen dimma). Vi hade alla vapen och jag fick en uppfattning om att något var efter oss som vi skulle försvara oss för. Min pappa trillar ner från berget och blir spettad av en vass klippa. Jag och min bror står bara och ser på och säger att vi nästan kunde ana att det skulle hända och att det inte fanns tid att göra något åt det. Men så dras kroppen uppåt och av klippan och pappa lever igen och det är då han skjuter mig genom ögat. Därefter tänker jag att jag måste ta ut kulan. Nu befinner jag mig på en mer somrig och behaglig plats. Jag tar ut hjärnan på mig själv, vänder den upp och ner och ser kulan. Jag tar en skedd och tar ett skedar bort delen där kulan satt. Det känns som jag skedar genom glass och det ser ut som jag ska äta det. Men så kommer min kille och säger att jag kommer bli efterbliven om jag tar bort en bit av hjärnan sådär och hjälper mig att sätta både biten och hjärna på plats och jag var helt oförstående. Kan man bli dum om man tar bort sin hjärna? Därefter får jag panik och springer till en sjuksköterska (i drömmen hade alla hushål en egen sådan) och tvingade henne att godkänna en operation. Efter mycket tjat gick hon med på det men det verkade mest som hon gjorde det för att slippa tjatet.
Jag vaknade efter det. Jag drömde inte om operationen. 

VAD BETYDER DETTA? :)

vildrot
0

Mitt svar försvann! Ett råd: be dina drömmar ge dig en dröm som förklarar---T.ex. Kan du be att få veta vad pappas skott betyder eller bara (innan du somnar) be att få drömmen tydligare---det blir förstås som alltid symbolspråk, drömmen har inget annat språk!

Babydino
0

#1 ah okej. Får gör det. 
Men jag tänkte om någon visste vad det innebar att bli skjuten men inte dö betyder. Men det kanske fortfarande blir samma svar från er läsare så jag får helt enkelt bara undersöka saken själv som dom sa 👍

KallaMigMimmi
0

Min tolkning; du och din familj gått igenom och går igenom svåra tider, tunga minnen hårda kännslor. sorg skadar ofriviligt varandra. mörka kännslor sitter som kula. du bearbetar. vill ta bort och glömma allt. din pojkvän klok. det är en del av dig, acceptera, gå vidare. du kommer tillbaks och gräver i det igen och igen. du kan inte gräva till botten med det samma, det är svårt och farligt.du tror att du är döende men dina kännslor kan inte döda dig.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Babydino
0

#3 hm. Ja. Så kan det vara. Men det har dock gått en tid sedan de separerade - 4 år. Men det kanske är nu när det lugnat sig som man kan bearbeta det. :)