Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 718 ggr
dododdordoden
0

Förlänga drömmarna?

Jag upplever att nätternas drömmande pågår under så förfärligt kort tid. Gör ni andra också det? Finns det någon teknik för att förlänga den upplevda tiden man drömmer?

Rumblebee
0

Skulle vara intressant att veta, for vissa ganger sa blir man ju lite besviken for att man vaknar innan drommen ar slut :P

[Eleya]
1

Du drömmer mycket mer än vad man minns. Jag har skrivit flera sidor långa noveller på vissa galna drömmar och andra minns jag inte alls. Det varierar mycket från person till person.

Loxy
0

Genom att föra en drömdagbok varje morgon när du vaknar och skriver ner det du kommer ihåg att du drömt, så kommer du att komma ihåg mer och mer av dina drömmar i framtiden.

Niniz
0

Kan bara säga som #3. Jag började drömma jättemkt mer och otroligt mkt längre (eller iaf komma ihåg drömmarna bättre) sen jag förde dröm dagbok. Men jag slutade för jag hade inte tid att skriva ner allt jag drömmt. Nu hjälper det (inte riktigt lika bra som att föra dagbok dock men nästan) att försöka ligga kvar på morgonen och memmorera vad man drömt. Men mitt räd är att börja med dagbok, sedan kan du bara skriva ner stödord eller memorera vad du drömt så gott du kan :)

Mina drömmar är som min roligaste lek ;) Man vet inte vad som kan inträffa, det är spännande o så :) Kan tillägga att jag sällan har mardrömmar :P

dododdordoden
0

Jag vet inte om vi menar olika saker. Det jag menar är inte svårigheter att komma ihåg drömmar, utan att sömnen och drömmarna upplevs gå så snabbt. 9 timmars sömn upplevs som mycket mycket kortare än så. Jag vill hitta nån teknik för att tiden medan jag sover och drömmer ska upplevas lika lång som tiden upplevs när man är vaken, eller helst ännu längre.