Vad symboliserar räven?
Inte direkt att drömmen handlade om räven och jag minns inte drömmen exakt men jag var i skogen och jag minns att jag var väldigt rädd och orolig - minns dock inte för vad - och helt plötsligt helt random kom en tam räv bakom mig och gick alldeles intill mig vid högra sidan och helt plötsligt kände jag mig alldeles lugn och trygg. Vad tror ni det kan betyda?

Djur i drömmar brukar symbolisera det man känner för dem. Räven sägs ofta ha egenskaper som listig och intelligent. "Listig som en räv", säger man ibland. En del tycker att rävar är vackra, andra är rädda för dem. Har man t ex höns eller utekaniner så finns det alltid en risk att räven tar dem. Skogar i drömmar brukar symbolisera ens undermedvetna. För mig känns räven i din dröm positiv, som ett djur som kommer för att skydda dig.
Mitt kraftdjur är räv (huvudkraftdjur) kanske räven ville visa dig att du är trygg. Själv fick jag en dröm att jag såg min människokropp och räven jagade mig och det menades nog en varning att något ska hända. 😃
You can not judge me unless you know me.