Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2164 ggr
Flöffo
0

Hund som försvinner

Idag drömde jag två drömmar. Jag är sjukt dålig på att minnas drömmar och glömmer dom direkt, men jag minns lite.

I den första drömmen var det meningen att min hund skulle vara hos min kompis. Denna kompisen skulle passa vår hund från början, men nu blev det en annan istället. Nu menar jag i verkligheten såklart.

Jag skulle gå ut på en promenad med en massa andra hundar och deras ägare. Av någon anledning tyckte vi att Willy var för ohyfsad så då fick jag en lånehund. Sedan så gick jag hem till tjejen för att kolla till honom. Jag kollade genom ett fönster alltså. Hans säng var tom (alltså det var fler hundar där också med egna sängar) och jag blev lite orolig. Jag sprang till ledaren och frågade vart dom har "gjort av" Willy, försökte att få det att låta trevligt. Hon sa att hon trodde någonting, minns inte vad, och det visade sig att Willy var borta. Efter det minns jag inte vad som hände.

Efter att jag vaknat och somnat om hade jag en till dröm om Willy. Jag var ute i skogen, den här gången var även två kompisar från min klass med, dom var utan hundar. Det var en massa andra människor och hundar med också (läger, dagis?) som vi var med. Tror det är samma som i första drömmen. Dom hade gått lite i förväg. Vi gick på en stig som var ganska smal och brant. Vi gick ner för den och jag började prata med min ena kompis. Jag minns inte vad vi sa men det var något om känslor tror jag? Sen är det ett hål där jag inte minns vad som hände. Dom gjorde någonting med mig (tror dom på något sett "utnyttjad"e min höjdrädsla och stupet och kanske gungade mig över det eller något, på skoj) som gjorde att jag inte märkte att min hund försvann. Som var med mig och gick hela tiden. När vi kommit fram en bit märkte jag det och började skylla på dom. Vi började leta överallt. Jag kommer ihåg att jag såg en hund på ett tak och trodde det var Willy, men när vi lockade tillbaka den visade det sig vara en annan hund. Sen minns jag hur vi letade på någon form av skrot plats kanske? Och kollade i en hundkoja där det fanns massa andra hundar. Efter en stund skrek någon pojke från vår grupp, han hade hittad honom. Han satt i en skrotbil och spelade bilspel med tassen (det var som en iPad som satt fast i bilen). Det konstiga var att det inte ens var min hund, men tydligen hade den bytt utseende för jag blev jätte glad och så.

Förlåt för sjukt virrigt inlägg, som sagt är jag sämst på att minnas drömmar. Jag kommer ihåg att våffeljärn, buss, smutsig disk, min kompis pappa och stekpannor var med någonstans också men detta är allt jag minns.

Om några dagar ska vi åka iväg till Portugal och lämna Willy hos min kompis (hon var inte med i drömmen). Jag är väldigt orolig och har svårt att lämna ifrån honom. Jag skulle vara lugnare om dom inte hade en stor hund också. Jag är rädd att han kanske inte äter eller något sånt. Har det med min oro att göra? Eller betyder det att han kommer försvinna? Vad tror ni min dröm betyder?

//Flöffo