Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1758 ggr
fossingen
0

Religiös/helig dröm? Drömtydning tack

Denna dröm hade jag för ett par år sedan. Kan säga att jag är andlig av mig och troende och har upplevt massor av saker i mitt liv (är 24 år). Har även flera gånger stoppats av folk på stan/utomhus som "jobbar med döda" och velat se min starka aura. Och av folk (ej jehovas) som vill prata om gud/jesus och och saker.

Nu till drömmen.

I drömmen så skulle det finnas ett specifikt antal "heliga" böcker kvar, eftersom flera av dessa heliga böcker hade förstörts sedan tidigare. Böckerna var röda med guldomslag, guldkantade eller något sådant. Jag hittade en av dessa böcker i en kartong jag öppnade. Snabbt bläddrade jag igenom boken och såg en bild med blå bakgrund (himmel) änglar runtomkring och en man med kort vågigt/smålockigt grått/vitt hår med lite skägg och med vit "klänning" eller, ja robe. Han såg ut att vara typ 60 år.

Sedan tog jag denna bok och gick uppför en trappa i en lgh/hus, sedan kom flera personer och försökte rycka ifrån mig denna bok hela tiden, men jag lyckades hålla kvar den och tog mig högst upp.

Sedan kom jag inte ihåg så mycket mer. Vad kan det betyda?

[Eleya]
0

Låter som en kamp mellan dig och någon/några som vill ifrågasätta/rycka ifrån dig din tro i det verkliga livet som du håller väldigt kärt.
Det var min spontana tolkning.