Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1642 ggr
[Ellabella347]
2014-09-09 15:07
0

Hot?

Jag har en dröm som återkommer ungefär var tredje månad. Det handlar om att nån mördar mig. Detta var min dröm: är i ett litet bibliotek , kanske 6x6 . Min lärare frågar : var kakorna goda? jag kan baka fler till dig imorgon(jag är laktosintolerant), ja,svarar jag , min mamma och läraren går ut ur biblioteket men jag stannar kvar. Efter en stund, vid en dörr vid receptionen kommer nån in. Det är en grön typ väst och under den en svart , puffärmar tröja, hon kort har rött hår , kanske en halv centimeter, hon tittar på mig med ett par starka blå ögon. Jag tänker sen inte så mycket på henne, för än jag känner hon nån greppar tag om mig , jag försöker skrika med det stockar sig i halsen. Sen kom jag på det. Brandsläckaren! (det var en med koldioxid eller vad det heter , ingen med skum) Men hon har planerat allt i minsta detalj. Jag sträcker mig efter den men hon skrattar, kastar in mig i ett rum som ser ut som ett badrum , tar brandsläckaren , sprutar jättemycket in i rummet. Sen stänger hon dörren.Det sista som händer i drömmen är att jag trycker mig mot golvet för att få mer syre. Det första jag för när jag vaknar från mig dröm är att skrika kvävt. Jag orkar snart inte med dom här drömmarna mer! Så det jag undrar är om det är ett hot eller nåt helt annat. Kan du berätta för mig varför dom återkommer , vad dom har för syfte och om dom vill mig nått

[Ellabella347]
2014-09-11 16:13
0

Skulle nån vara snäll och hjälpa mig med den här drömmen? Orkar snart inte mer

[niklaeri02]
2014-09-11 21:25
0

Hej! Jag tror att man drömmer för att hjärnan behöver sortera, städa bland alla tankar. Sedan kan man ju försöka tolka drömmarna, och det är ju lite en annan sak. Men din dröm verkar lite (säg till om jag har fel) förvirrad, som att det händer många saker under kort tid i drömmen. Kanske har du mycket tankar i bakhuvudet kring detta som måste sorteras och få utlopp? Hoppas du får ordning på drömmarna i alla fall! /Niklas

Choklad
2014-09-18 16:31
0

Kort :

Du kanske är lite stressad över något?

Någon auktoritär person vill fjäska för dig, så att du lär dig något av denne. Kan vara en riktig lärare i verkliga livet, eller något inom dig som vill "fresta" dig att ändå äta det eller göra något, som du egentligen inte tål, men som du längtar efter och känner att du behöver?

Det som frestar och det som vakar och vill dig väl, samarbetar här inom dig och gör dig förvirrad och misstänksam och gör dig till ett offer för något som du inte kan hantera just nu, därav mardrömmarna som återkommer.

Det handlar också om kunskap, du "vet" att detta något är farligt eller ohälsosamt för dig, kanske du ändå behöver mer kunskap om detta, innan du tar beslutet att falla för frestelsen?

Personen som greppar om dig och överfaller dig, representerar dig själv, hur du behandlar dig själv.

Men ditt kloka jag, tvingar dig att rensa tankarna, du behöver någon som är påstridig (kanske inte riktig så mycket som denna blåögda "person")

för du är just det- blåögd, dvs lite godtrogen just nu, eller har varit det hela tiden som dessa mardrömmar har återkommit.

Det handlar också om något som du vill ha sagt, men inte förmår säga. Något du vet om, men som kanske är hemligt?

Drömmen vill säga att istället för att släcka "branden", utlös brandlarmet och släck din vilja genom att göra den, utforska om det verkligen är farligt eller inte. Säg det som du vill ha sagt.

Vad det handlar om, om det handlar om passion, en läxa att lära sig/dig, eller om att du ska ta hand om dig själv och vara den som bestämmer själv över ditt liv, det vet bara du själv.

(det blev visst inte så kort) 🤐

U R us