Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1433 ggr
[Honesta Amore]
2014-09-13 20:14
0

dela själ

På en grön kulle om given av grön säd står en spanskt gult hus gjort av lera. En grusväg leder upp till huset. Allt speglar sig i solens gula strålar å det ser ut som en härlig sommar bild. Jag står i ett mörkt rum som är upplyst av facklor å eldstäder då det inte finns någon el. En man står med ryggen mot mig vid en av eldstäderna has skugga dansar på väggarna. Han har på sig ett par mörk gröna pyjamas byxor men inget annat. När jag blundar så ser jag en flicka med mörk uppsatt hår i en mjuk dimma. Hennes ögon lyser mörk gröna å hon försöker säga mig något men jag kan inte höra vad. Jag öppnar ögonen å ser mig själv stå bredvid mig fast som en liten flicka. Hon ser så rädd ut å klamrar sig fast i min hand. Hon börjar å andas fort å får ångest attack på ångest attack och jag kan inte göra något åt det. Själv känner jag mig djup deprimerad  å mörk inombords. Mannen får min uppmärksamhet genom att säga. Om vi gör det här kan du aldrig någonsin säga att jag beskyller dig. Jag nickar och han går. Jag hör höga ljud å jag vet att dom är inne i huset och jag vet att det är flicka dom vill åt. Vi springer hukade genom en korridor å in genom en dörr. Jag tittar mig omkring i rummet vi har hamnat i å vi står i ett städskåp/kokvrå. Det finns ingen väg ut men helt plötsligt så går jag och flickan på grusvägen ner för kullen. Ingen ser oss då en stor mörkgrön häck har växt fram å blockerar alla fönster. En svart liten hund kommer springandes mot oss å slår följe med oss., Med hunden vid vår sida mår vi mycket bättre det är som om alla våra bekymmer är borta. Jag måste lämna flickan till grannen , hunden lika så. Sedan så går jag tillbaka med tunga steg å jag befinner mig tillslut i det lilla rummet.

Jag har ångest å depression så det första jag kände när jag vaknade var som om drömmen hade delat upp mig i två personen men jag vet bara att något bra kommer att hända men jag kommer att lida för det och jag måste våga ta steget.

Någon som faktiskt vet vad drömmen betyder?? Det gula huset, den gröna säden , det gröna gräset å flickorna är det jag ser tydligast.

Choklad
2014-09-18 15:58
0

Kort:

Drömmen vill visa dig ett minne, det minnet som gör dig deprimerad, och det du inte vill (eller rättare sagt) är för svårt för dig att se.

Samtidigt, så finns det en trogen vän, som du är omedveten om, som stöttar dig om du vill utforska vidare i dina minnen.

Under tiden lämnar du bort flickan, dvs  den lilla flickan som är du, till någon annan del av dig själv, i en trygg och för dig, säkert ställe, där ingen kan se eller få reda på vad som har egentligen har hänt. Återigen vill du helst glömma.

Hunden vaktar och beskyddar och stöttar ditt hemliga och svåra minne.

Jag undrar om du går till psykolog och får hjälp? har du berättat din dröm för denne ev  terapeut? Om inte, gör det 🙂

U R us

[Honesta Amore]
2014-09-23 22:54
1

Jag har går å pratar men har varit uppehåll under sommaren ska börja igen till hösten. Å det du säger stämmer väldigt bra för jag vill bara glömma.