drömde om erke ängeln Mikael
Jag drömde i natt att jag blev vän med en grupp av muslimer. Vi gjorde massa roligt ihop men dom sa konstiga saker som att Isis var deras förebild och dom kallade inte hans verk för mord utan för taktik. Jag deltog i bön men bad till den kristna guden i smyg, men dom måste ha förstått det på något vis och bad mig att be efter dom på arabiska, jag kollade då "ledaren i ögona och sa att det kommer inte hända, jag är inte muslim" många i gruppen blev väldigt förargade men ledaren sa "ge henne tid, hon är uppväxt i ett land där man får uttrycka sig och tro på vad man vill, hon förstår inte bättre än"…….. otäckt! Jag var sen hemma hos mig när Mikael kom och knacka på i mänsklig gestalt, han var väldigt stilig och hade ljusblå glimmande och väldigt snälla ögon och jag kände att jag borde bjuda in honom. Han berättade då att min egna skyddsängel inte var stark nog för att skydda mig mot det onda som skulle ske så därför var han hos mig nu. Sen verkade det som att det hade gått en tid och jag skulle gifta mig med min sambo, Mikael hade gett mig en jätte vacker rosa klänning, det är ju igentligen bara oskulda som ska ha vitt och Mikael var best man på bröllopet, och efter detta bröllop skulle han ha mer styrka att skydda mig när jag var välsignad i äktenskap. Efter detta stod jag och Mikael i uppgörelse med den muslimska gruppen som hade kallat till sig profeten Mohammed. Han var med väldigt stilig men hans ögon, till och med ögonvitorna var svarta. Det blev en lång diskution om vilken gud min själ tillhörde vilket sen ledde till slagsmål som Mikael vann, muslimerna försökte med egen kraft att mörda mig då, helt uppenbart skulle jag inte konvertera till islam, men Mikael hade satt en osynlig barigär runt om mig, så dom som ville mig illa skulle varken komma åt mig med ord eller handlingar. Jag är uppväxt i en kristen familj och är på mitt sätt kristen, dock avskyr jag kyrkan och alla skenheliga som befinner sig där. Jag finnervmig ofta i en konflikt med gud och jag känner att det ofta är andra makter som vill ha mig i sitt nät och lyckas säkert ofta… dock har jag aldrig kollat åt någon annan religon och det kanske är detta drömmen grundar sig i, eller kan det betyda något annat? förlåt för ett långt inlägg.
Vilken både häftig och skrämmande dröm
Ja verkligen. Kändes som en ära att bekanta sig med mikael :) .
Jag skulle bli så otroligt rädd och känna motbjudan mot mig själv om jag hade drömt att profeten Mohammed hade svarta ögon.
OK, att du är kristen men läs koranen bara för kunskapens skull. Alla är inte Isis, muslim/kristen grupp.
Orsaken att dom är så farliga är för att dom tar ifrån några av de farligaste religionerna i världen, kristendom och Islam. Och inte rentroende Islam heller.
Om Mikael hade kommit till mig så det första jag skulle bett honom om var att hela mig.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
# jag kan väl inte rå för att jag drömde att han hade svarta ögon!!! Islam är en kärlekens religion i grund och botten precis som kristendomen och jag har många vänner som är muslimer och helt underbara. Dock så finns det väldigt dåliga människor som följer islam (liksom kristendomen) som Isis och hans anghängare som är genomruttna och onda. Deras version utav mohamed och ala är dock inte kärleksfull och deras version är felaktig och det är väl deras snedvända version som jag isåfall drömde om
IS är en kombination av Islam och Kristendom. Därav är dom rent livsfarliga.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#5 Va!!! Nu har du missuppfattat något. Isis dödar kristna som vägrar konvertera till islam! Aldrig att en muslim skulle säga att denna är kristen på något vis.
# Islam och kristendomen är två helt skilda religioner. Det du säger låter ungefär lika knasigt som en blanding mellan urfolket som trodde på att det var en jätte sköldpadda som bajsa ut hela universum blandat med en strikt katolik… det går inte ihop, jag tror att det är du som får läsa på här.
Jag satt och lyssnade på radion för några veckor sedan när jag låg på sjukhus. Om det jag säger är fullständigt fel så har SR´s reporter precis lika fel
Jag vet inte hur sjuk du var men kristna männikor i irak och i syrien måste fly för att inte bli mördade av Isis.
Jag citerar någon ur en artikel som förklarar vad isis är, länkar nedan
Isis tog över staden Raqqa 2013, som då blev den första provinshuvudstad i Syrien som föll till rebellerna. De har även kontroll över områden kring städerna Homs, Abu Kamal och Azaz. I områden de kontrollerar införs strikta tolkningar av islamisk rätt, inklusive kläd – och uppförandekoder. I Raqqa fick alla kristna tre val: att konvertera till islam, leva under nya restriktioner eller dö.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/snabbguide-vilka-ar-isis-och-vad-vill-de_3648504.svd
Den enda kopplingen isis har med kristna är att dom brutalt och kallblodigt mördar dom.
jag säger inte att kristna är bättre än några andra heller, dom/vi är också bara människor även om flertalet kristna vill hävda sig bättre och finare. Dock var det länge sen kristna utförda sån här tortyr
Usch vad arg jag blir arg på dig som säger som du gör utan att ha en aning om vad du snackar om och du säger att det är jag som ska läsa på! Att du inte skämms att du uttrycker dig så jäkla dumt