Har ni någon gång...
Drömt något som antingen slagit in eller varit ett varsel om något?
För ca. 5-6 år sedan drömde jag en natt om min morfar som bodde i Ungern. Vi var i vårt sommarhus och i vår vinkällare där man kan samtala vid ett trevligt bord med bänkar.
Morfar satt och såg lite grå ut, matt och trött. han bar ingen tröja och när jag tittade på hans mage såg jag 2st svarta fläckar, som om något fattades honom.
Morgonen efter ringer mamma om att morfar ligger akut på sjukhuset i vår hemstad för leversvikt. De hade opererat på honom och tagit bort gallblåsan och en sjuk del av levern.
Mitt hår reste sig och jag trodde jag skulle kräkas av paniken. Min mor sa lugnande att telepatiska drömmar förekommer när n person tänker mycket intensivt på en..vet inte hur jag ska placera det.
Jag har även drömt om en jordbävning samma natt en kraftig sådan slog till i norra Turkiet.
Men efter det har jag inte haft fler..inte ens när morfar åkte in på sjukhuset och aldrig lämnade det igen. =S
Ja det har jag, två ggr. Jätteläskigt men så coolt!
1:a drömmen var när jag var 10 är. Då drömde jag att pappa berättade för oss att vi skulle flytta utomlands i köket. (mamma bruknar berätta liknande saker i vardagsrummet)
Nån vecka därpå hände exakt samma sak!
I andra drömmen var det mer detaljerat. Jag drömde att en kille i min klass kom bakifrån mig och la en ögonbindel över mina ögon och att han sedan la händerna på mina axlar och ledde omkring mig fram och tillbaka, ganska ryckigt. Jag sträckte ut mina armar framför mig för att jag inte skulle gå in i något. Till slut ledde han in mig i ett tåg.
DAGEN DÄRPÅ skulle vi ha en ny övning i idrotten som jag aldrig gjort förut. Den kallades "natt tåget" och gick ut på att man ställde sig med sina händer på den som stod framförs axlar och sedan så skulle man blunda och läraren släckte. Gissa vem som ställde sig bakom mig? Killen i drömmen. Han bestämde sig för att retas så han höll hela tiden på att dra mig fram och tillbaka, så det blev jätteryckigt! Plötslig fick jag västa de ja vu (heter det så?) och minnen från drömmen kom över mig i ett blixslag. Det kändes exakt lika dant. Det var mörkt och jag skulle blunda (ögonbindeln) Han höll på att leda mig och dra i mig hackigt och jag hade händerna utsträckta framför mig. Det hetta ju tillochmed natt tåget! :P
Va häftigt! Tack för att du delade med dig. =D
Några gånger.
1. Drömde också om min morfar, drömmer aldrig om släktingar, bara att vi va i hans hus. Exakt två veckor senare dör han.
2. En månad efter morfardrömmen drömde jg att de va en ny tjej som skulle flytta in på behandlingshemmet. Två veckor senare får jag veta att det kommer en.
3. Detta va i februari, drömde igen att en ny tjej skulle komma. Fast det kom en väldigt femenim kille istället, haha
Och den skummaste drömmen… men drömde att en dg, men såg honom aldrig dö men de va ju min dröm så trodde det. Det blv istället uttrycket "dö inombords" som slogs in då. Den riktiga händelsen fick jag höra en vecka efter att jag hade drömmen, men jag jg drömde den tydligen två dagar innan de hände.
Och sen lite småhändelser som ex) har drömt två gånger att mitt ex skaffat sig en ny och båda gångerna har stämt har jag fått veta i efterhand.
Till skeptikerna - Dom som jag skrev nu, det har funnits minst en person som vetat om drömmen och när de slår in så vet folk att jag drömt om det. Alternativt skriver jag dom på dator (datum finns då) eller antecknngar i mobilen då datum också finns
Morfardrömmen hamnade till å med i min journal..
Typ dom :) finns några till men dom här e dom jag tänkte på först
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
Har hänt mig massa gånger! En gång sa jag till och med "Det här har hänt en gång förut!" då stirrade alla på mig och jag förstod inte varför förrns jag kom på att jag bara hade drömt saken! Jättepinsamt!
Det händer ganska ofta att jag drömmer sanndrömmar. När jag sover på dagen händer de ofta att jag drömmar om en händelse som händer precis just då. Exempelvis om jag drömmar att min kompis är nånstans och mår jättedåligt eller liknande så hör jag av mig till henne när jag vaknar och berättar vad jag drömt och dom blir alltid lika skräckslagna varje gång haha. Men jag tycker de är häftigt :)
Jag får också ofta besök fån släktingar från andra sidan samt budskapsdrömmar, om nåt som är aktuellt eller kommer bli aktuellt. Jag minns alltid mina drömmer när jag vaknar, och kan oftast styra (om jag vill) exakt vad som händer i drömmarna.
Drömde min lillebrors fru började föda deras barn och det var panik och röra men gick bra. Berättade drömmen för min man på morgonen och småfnissade över den, för det var ju en hel månad kvar till beräknat förlossning. Men, visade det sig, samma natt hade förlossningen satt igång och eftersom hon dels har diabetes dels att dom bor på en ö så hade det blivit helikopterfärd till sjukhuset, där allt slutade lyckligt.