Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 872 ggr
[Blue_Lugia]
0

Kan någon förklara?

I natt drömde jag att jag och några fler var till England på studiebesök av något slag och vi var någon stuga där vi skulle hålla någon form av ritual. En engelsman förklarade vad vi skulle göra och bad en liten bön. Vi hade varsitt glas med vatten i och vi skulle försöka skopa upp vatten med handen och dricka, ungefär som man dricker ur en källa eller liknande. Jag var den enda som inte vågade testa, och jag kände mig förvirrad. Brevid mannen satt en kille(som för övrigt hjälper till på samma arbetsplats som mig och har Downs syndrom) som doppade ner ett sånt där papper man torkar händerna med i sitt vattenglas. Han tog upp pappret och slickade av vattnet. Mannen såg förvånad ut och ryckte surt åt sig pappret. Killen såg lika chockad ut själv, som om han undrade vad han gjort för fel. Det här är allt jag minns. Vad kan det betyda? Jag vill poängtera att jag i verkliga livet absolut inte har något emot den här personen bara för att han har lite svårigheter om man säger så.

[rore]
0

Jag tror ju att de personer som finns med i våra drömmar är vi själva i olika skepnader.

Att du var i England. Ett annat land. (främmande land?) Kanske visar på en längtan efter någonting nytt i ditt liv.

Ritualen med vattenglaset.

Tänker mig att vatten symboliserar våra känslor och hur vi förhåller oss till dem.

Kanske att du känner dig förvirrad i vissa situationer och inte tillåter dig att känna vad som sker inom dig?

Killen med Downs syndrom.

Nu vet inte jag hur de ser på personer med detta handikapp. Men för mig betyder de kärlek, mjukhet och värme. Någonting oskyldigt naivt och samtidigt utsatt. (min brors fel❤️)

Tänker mig att engelsmannen: Är den dömande delen i dig som kritiserar och dömer ut. Medans de andra sidorna inom dig visar på längtan efter att få komma ut.

Detta är bara min tolkning. Kom i håg att det är din egen känsla som räknas. för ingen annan kan egentligen tyda dina drömmar. Det kan bara Du.

Kram på dig.