Dröm som återkommer
Om man drömmer samma dröm upprepade gånger, innebär det då att det är någon slags "sanndröm" - något som kommer att ske i verkliga livet eller vad tyder det på när en dröm återkommer flera nätter? Det är samma scenario, samma människor inblandade i drömmen , allt ser exakt likadant ut varje gång.
I vanliga fall minns jag knappt mina drömmar och det är väldigt flummigt vad som egentligen sker. Men i denna dröm ser jag allt glasklart och minns varje detalj.
Någon som vet något om detta?
Jag kan tänka mig, att om det är en dröm som återkommer, så finns det ett meddelande som behöver / vill bli uppfattat hos drömmaren själv.
Hur vet man vad det är som drömmen vill säga?
Genom att se på drömmen. Vad det är som sker/ vilka känslor som upplevs och lära sig att tyda sina egna symboler.
Hm, det är alltså en otrevlig dröm, min sambo faller ihop, jag ringer ambulans, vi åker in till sjukhus, de konstaterar att han har en stroke, Han är alldeles sned i ansiktet, sen vaknar jag kallsvettig. Fjärde gången nu.
Förstår om du tycker det är otäckt.
Personer och djur i våra drömmar handlar oftast om oss själva. Men tar sig andra uttryck. Det är lätt att stirra sig blind i "vår" yttre värld. eftersom vi är rädda om våra nära och kära.
Men om du vänder på drömmen och "ser" dem som delar av ditt inre jag. I de tankar och känslor som du inte ger uttryck för i det dagliga livet.
Kan du få till dig något budskap då?🤔