Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1401 ggr
Milly82
0

Dröm som återkommer

Om man drömmer samma dröm upprepade gånger, innebär det då att det är någon slags "sanndröm" - något som kommer att ske i verkliga livet eller vad tyder det på när en dröm återkommer flera nätter? Det är samma scenario, samma människor inblandade i drömmen , allt ser exakt likadant ut varje gång.

I vanliga fall minns jag knappt mina drömmar och det är väldigt flummigt vad som egentligen sker. Men i denna dröm ser jag allt glasklart och minns varje detalj.

Någon som vet något om detta?

[rore]
0

Jag kan tänka mig, att om det är en dröm som återkommer, så finns det ett meddelande som behöver / vill bli uppfattat hos drömmaren själv.

Milly82
0

Hur vet man vad det är som drömmen vill säga?

[rore]
0

Genom att se på drömmen. Vad det är som sker/ vilka känslor som upplevs och lära sig att tyda sina egna symboler.

Milly82
0

Hm, det är alltså en otrevlig dröm, min sambo faller ihop, jag ringer ambulans, vi åker in till sjukhus, de konstaterar att han har en stroke, Han är alldeles sned i ansiktet, sen vaknar jag kallsvettig. Fjärde gången nu.

[rore]
0

Förstår om du tycker det är otäckt.

Personer och djur i våra drömmar handlar oftast om oss själva. Men tar sig andra uttryck. Det är lätt att stirra sig blind i "vår" yttre värld. eftersom vi är rädda om våra nära och kära.

Men om du vänder på drömmen och "ser" dem som delar av ditt inre jag. I de tankar och känslor som du inte ger uttryck för i det dagliga livet.

Kan du få till dig något budskap då?🤔