Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 4052 ggr
[saradormin]1
2014-05-24 08:23
9

Drömtydning

Jag är en drömtydare under utveckling, och vill utvecklas mer inom drömmar, jag behöver alla detaljer från drömmen för att göra en korrekt tydning, och när ni ser vissa personer ni känner i drömmen så får ni skriva vad ni känner för de, och hittar jag huvudsymboliken i drömmen så kan jag tyda de, så ni kan skriva era drömmar här eller på pm, så ska jag försöka tyda de

Niniz
2014-06-05 22:55
0

Vad betyder det när man drömmer återkommande drömmar om samma person? Jag har räknat dem och kommit upp till över 100 drömmar om en viss person. :S Jag erkänner att jag är förälskad i honom men han har fllickvän och jag undviker att tänka på honom så mycket jag kan. Jag träffar honom max en gång i veckan så det är lixsom inte så att jag stöter ihop med honom hela tiden :(

Jag drömmer framför allt drömmar där han bara lixom finns mer i, eller att han typ kramar mig/kysser mig o så vidare, och att jag försöker komma undan fast jag egentligen inte vill (jag lyckas aldrig) Har även drömt att han försvarar mig o så :S

Jag har en till återkommande dröm! I den så är jag jagad av något hemskt, men jag ser aldrig helt vad. Den är oftast ganska kort och slutar alltid med att jag försöker springa upp för en gammal MC Donalds rutchkana (en som är som ett rör och vriden) men att jag börjar kana ner och monstert sträcker upp sin hand (ser bara handen eftersom rutchkanan är vriden) och tar tag i mitt ben och kör klorna o det och det gör jätteont och börjar blöda. Jag brukar inte kunna få ont i drömmar men i denna får jag det :( det hemska är att jag vet exakt vad som kommer hända ändå tvingas jag lixom ändå att springa in i den där fördömda rutchkanan….

Hoppas du kan tyda nån av drömmarna, skulle vara jättetacksam! Tack!!!!!!!!!!!!

[[saradormin888]1]
2014-06-20 16:47
0

när du ser en person som du har känslor för i drömmen och du har sex i drömmen med denna och inte blir färdig i sexet då kommer det inte bli något mellan er på ett tag och däremot om du skulle bli färdig eller får som du vill i sexet så blir det aldrig något mellan er

Niniz
2014-06-20 21:06
0

Har aldrig haft sex i någon dröm alls :P

[[saradormin888]1]
2014-06-20 22:49
0

kyss räknas också som sex

Niniz
2014-06-22 20:40
0

Okej :P Tack för svaret ;)

Pinglan00
2014-06-24 21:38
0

Hej, jag har drömt en dröm som jag på något vis känner igen då jag kan komma ihåg att jag drömt en väldigt liknande dröm på samma plats. 

Drömmen börjar att vi är inne i ett fängelse och går rundor. Jag tror vi letade efter en sak. Vi var ett par stycken men kommer bara ihåg mig och min kompis. Kompisen står mig riktigt nära och hon vet jätte mycket om mig. Jag litar även på henne till 100%. Vi kom in i något rum med massa tv apparater som visar vad som händer i alla rum och ser oss. Sedan så kollar vi in i en annan bit av rummet då det är format som ett L och där verkar det vara något fast vet inte vad det var. Sedan så går något larm och en av de som var med riktar kamern mot oss så att alla ska veta vilka som satte igång larmet. Så jag och min kompis går ut. De är ute efter min kompis då det både var jag och hon som värkar rört saken. Vi ser en kvinna (polis) hålla i en elpistol och gå ner för en trappa och min kompis var rädd för hon visste att de skulle skjuta henne så jag tog tag i hennes hand för att lugna henne och dela upp strömmen till mig med. Jag kommer även ihåg att jag hade en vitröd randig tröja på mig som jag såg genom tv apparaterna och hon hade en ljusblå klänning som jag såg när jag tog i hennes hand. Vi springer ner för trapan som polisen gjort och sedan ser kvinnan oss och på någotvis sjuter min kompis i ryggen. Det enda osm händer är att jag tappar greppet om henne och hon står helt oberörd kvar. Sedan blir allt svart och vi sitter och pratar med kvinnan. Min kompis har blivit fångad i en handboja med en tunn genomskinlig tråd. Plötsligt ropas det ut i högtalarna att alla är släppta som har handbojor. Och en annan kvinna klipper upp tråden och drar den mot sig så min kompis har fortfarande bojan och liten bit snöre kvar på den. Jag pressar mig ut ur fönstret och ser någon sorts av plattor i färgerna grön och röd lite här och var i ett stort svart nät.  Jag går ut på de gröna rutorna och ber min kompis följa efter. Så hör jag kvinnan som skjutit min kompis säga att vi bara har två dagar på oss och sedan blir min kompis blind pga att hon lev skjuten.  Jag är på väg neråt i det stora nätet som är typ fyrkantig med nät inuti sig med men på vissa ställen stora hål förutom i taket där vi var.. Nätet är svart och trådarna är tjocka och svåra att hålla fast sig i och man är nära på att trilla ner rätt ofta.. Någon ropar att det inte finns någon nergång där och ber oss klättra uppåt och det gör vi. Det är 3-4 personer med på nätet som hänger mellan två hus. Så killen som ropade på oss börjar fråga mig hur vi gjorde förra gången. Sedan kommer han på det. Han klickar på en knapp men inget händer och jag säger att det är på grund av att någon håller i 4 hörn. Så vi vänder oss om och ber han att släppa. Att flyga. Så fort han släpper så fälls en stor banderoll upp där nere och han landar på den. Sedan släpper vi andra vi grepper tag i vaandras händer och studsar dit. Och så fort jag landat på marken frågar jag vart vi skulle landat. Det visar sig att jag skulle hamna i poolen men jag kan inte röra min ben för de fastnat och jag bara står där. Jag vänder mig om och ser han som släppte först landa rakt i poolen. Jag vaknar till och rör mina ben på riktigt för att låsa upp dem och somnar sedan om igen. Då är jag och min kompis på väg hem där jag ser min katt som växt riktigt mycket. Jag lyfter upp honom för att sedan släppa ner han, under tiden jag bär han undrar jag varför han gick på trottoaren. Nu är det mörkt i drömmen och jag släpper ner katten och katten ser en annan katt och fräser och reser rygg. Sedan så ger han sig och går iväg men han har varken vunnit eller förlorat. Sedan är vi i någon lägenhet jag och min kompis och jag har fått en ranking och blir sur då jag hamnat på 35 plats då jag trodde det var hur långt jag fallit. Det visade sig att det var rankning över hur många föl jag fött upp och köpt senaste månaden medans jag hamnade på plats 20 någonting av hur långt jag fallit. En av killarna var känd som varit där uppe och han var super söt. Så jag går upp i nätet igen och klättrar högt upp tills det tar stopp. Jag stannar när jag ser den killen som ska ha skadat sig i benet och måste slita mig ifrån han för var som förlamad när jag såg han för han var så snygg och kommer 5 meter högre upp än vart han ligger. Jag ska bara släppa för annars missar jag banderollen och dör. Så jag träffar den och ber killen att hoppa efter. När jag är i slutet hoppar jag mellan sidorna och kommer ner och förstår att jag var killen där efter jag hoppat ner. Sedan var jag jag igen. Och såg att jag hoppat 35 meter och kommit blad topp 10. Killens sår var halvt djupt och var som ett skärsår. 

Vad betyder allt detta?

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

[[saradormin888]1]
2014-06-29 10:19
0

Huvudsymboliken som jag hittade var att du var i ett fängelse och att du fastnade i nätet symboliserar att du kommer hamna i en situation som du kommer ha svårt att ta dig ur, men du kommer i slutändan göra det. Någon med makt kommer vara delaktig i situationen och du kommer få hjälp att ta dig ur situationen av någon.

Pinglan00
2014-06-29 13:12
0

#7 ok tack så mycket :)

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

fossingen
2014-07-03 15:09
0

Jag drömde om min far ca 2 veckor efter han gick bort hastigt av sjukdom/infektioner/bakterier.

Drömmen gick såhär. Jag stod i köket och min far stod i hallen och pyssla med saker (som han brukade göra), han var sur på mig och vi bråka om någonting (kommer inte ihåg vad, men vi småbråka ibland på riktigt). Plötsligt sa jag åt honom i drömmen "Du har ju vart död typ 2 veckor". Plötsligt tittar han på mig och börjar gråta, då började jag också gråta, sedan gav jag honom en kram och sedan försvann han bara (eller om jag vaknade). Vad betyder detta?

[[saradormin888]1]
2014-07-03 22:07
0

jag måste veta om du tyckte om eller inte om din far för att tyda drömmen

fossingen
2014-07-04 02:38
0

#10 Klart jag tyckte om honom

Anielica
2014-07-04 04:57
0

Okej skulle vara skitbra om du kunde hjälpa mig tyda det här för har haft samma dröm sen jag var ungefär 7 och jag är 14 nu… Jag går i skogen, och min blick är lite suddig och sen så ser jag två kors som är enkelt gjorda av bara två plankor (ja du vet ju hur ett kors ser ut) men sen så ser jag en skata och helt plötsligt börjar jag springa, jag kommer fram till ett litet hur som är vitt, har två fönster på vardera långsida, en blå dörr och ett rött tak men därinne finns en diskbänk, en stol, ett bord, en liten hylla på väggen samt en ketchup och senaps flaska… Sen så hör jag någonting där ute så jag går ut och någonting börjar jaga mig (ett vildsvin tror jag) sen så springer jag och bara fortsätter springa när jag helt plötsligt ramlar ner för en klippa. När jag har ramlat ner för klippan så vaknar jag alltid av att jag håller på att ramla ut ur sängen… O.o

[[saradormin888]1]
2014-07-05 11:23
0

du kommer få en bra nyhet om antingen 2veckor eller 2månader

Choklad
2014-12-10 10:54
0

vill bara inflika att drömmar (enligt min uppfattning) inte i huvudsak kan användas som spådomar, utan de är mera till för att visa hur vi mår i nuläget och detta nuläge härstammar från det som vi har upplevt i vårt liv, men mest handlar det om nuläget. Det finns sanndrömmar och framtidsdrömmar, men som sagt, drömmar vill säga oss hur vi ska lösa våra känsloproblem. Inte spå vår framtid. 🙂

U R us

saniba
2014-12-21 13:27
0

römde inatt att en person kastade en kackerlacka på mig, jag fick panik och blev helt paralyserad av rädsla, stog och grät och skrek att personen skulle ta bort den från min rygg. Kände verkligen hur den kröp på ryggen. Det slutade med att jag slog bort den själv då jag inte fick någon hjälp. När vi sedan letade efter kackerlackan såg jag den i min sängmen det visade sig att det var en fjäril, så underbart vacker. Fjärilarna blev fler och fler och satt liksom på en rad, kunde räkna till ca 7-8 st. Alla fjärilar var så underbart vackra på sina egna sätt med form och färg! Vi hittade aldrig kackerlackan. Känns som att det låg mycket bakom drömmen men vet inte riktigt vad. Skulle vara jättetacksam för svar!

Choklad
2014-12-23 12:34
0

# 15

Du kommer över din rädsla och äckelkänsla , och ändrar helt uppfattning om dig själv, och i det ögonblicket du förstår ditt eget sanna jag, så utvecklas du till det som du egentligen är, en vacker och positiv person som nu kan förstå sitt rätta värde.

U R us