dröm om vatten
Drömmen börjar från vart jag kommer ihåg då jag får veta att en virvelvind är på väg mot oss. Ni vet en stor tratt liknande sak. Jag kollade efter ett tag ut genom fönstret och från att se en med en smal virvelvind till en tjock som tog allt med sig och samtidigt blev himlen grå som denna sak blev större. Vi tänkte gå till skyddsrummen men gick av någon anledning ut. Precis utanför fanns ett hav och en flod som var grått. Vi hoppade i för att ta oss över då det fanns en likadan vind på andra sidan bland 4 lägenhetshus med en gård i mitten. När vi når andra sidan finns en poolstege man kan gå upp för men när jag tar upp huvudet ur vattnet känner jag hur vinden drar i mig på ett uppfriskande sätt, och för att skydda mig dyker jag ner i vattnet som kanske var en meter djupt och håller i stegen. Jag går upp för att hämta luft och känner vinden för att dyka ner igen och tänker att jag snart måste upp igen men märker att jag inte behöver hämta luft alls så bestämmer mig att simma tillbaka. Min vän hade sagt att alla rum var fyllda och vi inte skulle få plats. Men jag simmar ändå tillbaka. Plötsligt har jag tatt mig till en korridor med massor av säkerhetsdörrar på båda sidorna. Jag går framåt och min vän säger att allt är fullt. Folk går runt lite längre bort och ser en dörr öppnas i ögonvrån och går in där. Det finns 2 sängar där inne därav en är våningssäng. På golvet ligger två ihopknycklade filtar och jag säger att jag kan sova på golvet, framför mig står en unge som är 3 år yngre än mig och frågar vart den kan sova då. Jag pekar under sängen och ger henne de två filtarna. Någon som vet vad detta betyder