Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 870 ggr
[Blue_Lugia]
1

Svårtolkad???

I natt drömde jag att jag satt och åt morotskaka i ett rum fast som ett enda stort skafferi. Jag smyg tog en bit, då den inte var min. I nästa stund befinner jag mig på ett gym och jag råkar stöta till ett verktyg så att det ramlar ner på en kille som tränar. Jag flyr upp för en trappa och hör hur det skramlar bakom mig. Precis utan för en lägenhetsdörr som jag tänker öppna hör jag killen ropa efter mig att han skurit fingret och är irriterad på mig. Jag vågar inte gå ner, men snart kommer han och hans kompis rusandes upp för trappen! Jag blir jätterädd och tror att dom ska gripa tag i mig och skada mig, men dom föser väldigt försiktigt ner mig för trappen och visar ingen aggression. "Du behöver inte vara rädd för oss, säger en av dom. Men det du gjorde måste vi tyvärr ge dig böter för. Du har också ätit av vår kaka", sa han sen. Den andra killen säger: Du var det inte den vi hade på kokainutdelningen?! Jag hoppar till. "Va?! Kokain?! Har jag fått i mig det nu också?! Säger jag och låter förvånadsvis lugn. "Nä. Säger den ena. Vi har dokumenterat dig hela dagen, och dina blodvärden har inte sett onormala ut, och du har varit lugn hela dagen. Hur kunde dom veta att jag åt deras kaka undrade jag. Och hur kunde dom gå från träningskillar till forskare genom att dom påstod sig ha dokumenterat mig som om jag vore någon försökskanin?? Varför har man ens knark i en kaka?? Jag förespråkar inte droger över huvud taget så den delen förstår jag bara inte. Om någon ser ett sammanhang av något slag så får denne gärna berätta.

Fjäril
2

Det är inte alltid symbolerna i drömmarna som har någon "betydelse" utan själva känslan. Nu kan inte jag veta, såklart, hur du kände, men av det jag läser känns det som om du i drömmen är rädd för att göra fel, inte passa in eller att du behöver trippa på tå för andra. Kanske något du ibland känner av i verkliga livet?

Sajtvärd på Övernaturligt

[Blue_Lugia]
0

Jo det känner jag igen till viss del.