Drömma i förväg?
Hade en helt normal dröm igår natt, en sådan där normalt konstig utan större poäng. Jag drömde att någon hade tagit sönder min vänstra lyckta på bilen och stulit positionslampan. När jag vaknade var jag väldigt sur för så gör man ju inte. Man tar inte sönder min älskade bil! 3 timmar senare i vaket tillstånd har jag nästan krockat. En annan bilförare kör rakt ut från väjningsplikt och är bara centimeter ifrån att kvadda min vänstra sida.
Precis efter att jag vaknat var jag som sagt bara vresig, och var glad att det bara var en dröm. Nu i efterhand börjar jag fundera på om det var ett tecken på att jag borde varit mer vaksam i trafiken den dagen? Nu gjorde ju inte jag fel men kanske borde jag haft lite mer koll åt sidorna när jag körde.
Vad säger ni? Händer sånt här er ofta också? Borde man vara extra vaksam när man drömt liknande drömmar? :P
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Jag har haft några få framtidsdrömmar som blivit verklighet. Jag känner ofta när det är något speciellt med drömmen, den är ofta längre och mer verklig, och jag kommer ihåg den bättre. Så varje gång jag drömt något sånt ser jag till att lägga drömmen på minnet. Man känner nog oftast när det är en mer betydelsefull dröm.
En gång i somras drömde jag att Lollo satt i mitt rum och gnydde för att hon hade ont i magen. När jag sedan vaknat och gick ut för att ge henne mat låg hon där och hade ont i magen.
Nu mår hon ju bra, men sedan dess har jag varit extra försiktig för sådana drömmar🙂