Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1170 ggr
Fifill
0

Återkommande teman i drömmen?

Jag har alltid haft väldigt lätt för att minnas mina drömmar, och det finns ett antal teman som återkommer då och då. Vissa kan jag tolka själv, men andra förbryllar mig lite.

Börjar med en dröm jag hade för många år sedan: Jag är i mitt föräldrahem(bodde där när jag drömde detta.). Det är natt och kolsvart ute, fast jag tror månen lyser. Jag är ute i trädgården, och mina katter Charlie(sötnosen på bilden :D) och hans mamma Lovisa är också ute. Plötsligt inser jag att det finns två Charlie och två Lovisa. Jag fylls med skräck, för jag vet att "de som är fel" är farliga, kanske demoner t.o.m.. Men vem är vem?! Jag vaknar och går nedför trappan, lättad över att det är en dröm. Träffar på mamma i morgonrock, hon är också vaken. Jag berättar om drömmen. Jag står vid fönstret i trappan, och när jag tittar ut ser jag Lovisa sitta under rhododendronbusken som hon brukar och stirrar in genom fönstret. Jag frågar varför Lovisa är ute. Mamma svarar förbryllat att Lovisa är ju inne? Då fylls jag återigen av en isande skräck, och jag stirrar tillbaka på "den där ute". Den stirrar tillbaka, på pricken lik min älskade Lovisa. Jag öppnar munnen och väser åt den. Utan att röra sig, så öppnar "den" munnen(rör egentligen bara underkäken), och jag ser tydligt de vita tänderna, det rosa tandköttet och tungan.  Den väser tillbaka, och jag blir paralyserad av skräck, kan inte röra mig.Sen vaknar jag på riktigt, och är riktigt rädd resten av natten.

Jag har ingen aning om vad denna dröm kan betyda… 🤔Brukar drömma om mina katter, men då handlar det ofta om rädsla för att tappa bort dem och att det ska hända dem något. Men ibland dyker likande "dubbelgångardrömmar" upp, fast aldrig lika skrämmande som denna. Minns den otroligt tydligt trots att det gått nästan tio år nu.

Skriver ned fler återkommande scenarion när jag har tid. Hoppas någon kan hjälpa mig reda ut meningen bakom dessa drömmar. 🙂