Mardröm
Jag drömde i natt att jag visste att någon skulle skära halsen av mig, jag var inte panikslagen eller förtvivlad utan hade accepterat situationen, jag var maktlös inför den, men jag kände ändå ett sting av sorg och ångest. Personen skar nästan av mig halsen men lämnade någon centimeter så att huvudet fortfarande satt fast i halsen. Sedan skar hen med kniv ut från mina mungipor, djupare och djupare tills mitt huvud västan var delat i två. Efter detta minns jag hur jag låg på sidan och kände blodet, varmt och lite kladdigt forsa ut ur min hals, jag låg där och det kändes obehagligt då jag var rädd att svälja ifall jag skulle svälja och andas in blod. Men jag kände ingen direkt smärta.
På något sätt överlevde jag händelsen och hade blivit ihopsydd med klumpiga stygn över ansiktet och halsen, jag var extremt svullen i hela ansitet och var nästan oigenkännbar. Jag skämdes lite över mig själv och var sorgsen över att det var så här jag skulle se ut i resten av mitt liv.
Det nästa jag minns är att jag ska ha en liten fest eller middag med några kompisar, vännerna är alla gamla och jag har inte träffat dem på väldigt länge. Jag blir aldrig klar med förberedelserna innan dem kommer och jag blir så stressad. Jag fastnar i min tröja när jag ska ta av den och kommer ingen vart när jag ska städa. När vännerna väl kommer upptäcker jag att jag har håriga och fula kläder på mig och att det ser ut som ett bombnedslag på mitt rum. När jag ska krama om mina vänner så blir kramarna väldigt awkward och jobbiga. Jag skulle även plocka svamp till mina gäster men alla svampar var halvruttna.
Vi lekte en lek där vi kastade bollar på varandra. Men jag kände en sorg över att inte kunna vara med, för jag visste att om de träffade mitt ansikte med bollen så skulle det sprick upp, alla stygnen, och jag visst hur extremt ont det skulle göra.
Skulle någon kunna hjälpa mig att tyda den här drömmen? Skulle vara väldigt snällt :)
Jag har ingen aning om vad din dröm betyder, men jag är glad att det är fler än jag som har äckliga mardrömmar :p
Hm, drömmar är svåra att tyda ganska ofta, men själv har jag inga mardrömmar längre… När jag känner känslan av en mardröm så vet jag i drömmen att det inte är på riktigt och tar kontroll över drömmen och får "superkrafter" brukar ofta flyga iväg från faran eller skrämma iväg den :)
Jag är ingen drömtydare eller liknande men då jag läste det här fick jag någon känsla att du skäms över dig själv och inte riktigt vet vad du ska göra åt det och skäms för det istället och mår dåligt.
Sen det där med stygnen att du inte kunde vara med pga att dom skulle gå upp, kanske betyder det att du är rädd att någon ska ta upp något gammalt eller liknande som du undviker för att det är för jobbigt att prata om?
Som sagt är ingen drömtydare men så där tolkade jag drömmen iaf (: