Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1562 ggr
Sjöstjärna
0

Symbolik: avskuren hand

Finns det någon direkt symbolik kring att skära av någon handen?

Jag hade en mycket tydlig och mycket märklig dröm i natt där jag lugnt och behärskat med en stor kniv skar av en man hans ena hand eftersom jag ville markera för honom och alla andra inblandade hur fel han hade och att sådär gör man inte ostraffat. Jag tvekade några gånger medan jag skar för jag tänkte att det kommer att bli ett jäkla liv om det här, men kände att det var så viktigt att det blev gjort att jag fick ta mitt straff. Efteråt gick jag iväg med handen, som bestod mest av fettvävnad och inte blödde en endaste droppe blod och berättade för en grupp människor vad jag gjort och bad dem ringa polisen. Alla var intresserade av handen och mig men ingen ville ringa polisen. Efter att jag tjatat så ringde de till slut men fokus bland människorna låg på att dölja det jag gjort så jag inte skulle åka i fängelse, själv kände jag mig skydlig och fasade för fängelset men ångrade ändå inte det jag gjort. Mannen var helt opåverkad av händelsen förutom att han hade en hand mindre.

Några tankar kring symboliken? Det är sällan jag drömmer så oerhört klart och tydligt som i den här drömmen så jag är ganska säker på att det är ett budskap som jag bör förstå och ta till mig, men jag har verkligen ingen aning.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Choklad
1

Var det höger eller vänster hand?

Om du skar av vänster hand, så ville du straffa dig själv genom att ta bort din förmåga att ta emot något, och höger hand visar att du ville hindra dig själv att ge bort något.  Tror att drömmen säger dig att du straffar dig själv, och att polisen kan som du önskar, men samtidigt är rädd för,  utföra ett straff mot dig.  Det är som om du vill protestera eller uttrycka något som du känner är viktigt, men att det inte är lika viktigt för din omgivning, du ska inte straffa dig själv, utan försök att våga ge /ta emot det som du tror är något som är straffbart,men ta reda på vad det är och hur du blir påverkad av det först.

U R us

Sjöstjärna
0

Tack för din tolkning Choklad, där var mycket klokt och tänkvärt som jag ska fundera vidare på. Tyvärr minns jag inte om det var höger eller vänster hand men det verkar ju vara samma tanke fast olika sidor av myntet.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"