Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2135 ggr
[JenniN]
0

Drömmer om att drunkna.

Ja, är det någon som vet varför jag upprepade gånger drömmer att jag drunknar? 

I ena drömmen fick jag ett cementblock över mig när jag var i sjön, lyckades ta mig ifrån blocket för att simma uppåt, men ytan verkade bara försvinna längre och längre bort, sedan precis innan jag dör så hittar jag ytan och kan andas igen. 

Inatt drömde jag att det var som en starkt ström som drog ner mig när jag simmade i sjön med min lillasyster, jag lyckades kasta upp henne så att hon skulle komma till ytan men jag själv sjönk bara längre och längre ner. Sedan precis när jag trodde att jag skulle dö, igen, så fick jag fotfäste på botten och tryckte ifrån mina fötter. Och kom då upp till ytan 

Den tredje drömmen är snarlik tvåan, Skillnaden är att det är min pappa och jag som sjunker. 

Vad kan det betyda?

OlgaMaria
0

Eventuellt kan du ju ha problem med sömnapné eller att du lägger munnen mot kudden så du inte får luft. Sen när du drömmer att du får luft kanske du justerat så att du får det, i verkligheten.

Jag har ganska ordentliga andningssvårigheter och kan absolut inte sova på rygg. Ibland händer det ändå att jag hamnar på rygg i sömnen och då drömmer jag att jag drunknar eller kvävs på något sätt. Brukar sluta med att jag vaknar och lägger mig i en bättre ställning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[JenniN]
0

1# Ja det kan ju ha med det att göra, dock så drömmer jag nästan varje natt, och på senare tid har det varit drömmar om att jag drunknar eller att de som står nära mig dör på ett eller annat sätt.

OlgaMaria
0

Har du en partner som kan kolla om du har sömnapné? Det lär ju isåfall hända typ varje natt.

Jobbigt hur som helst.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[JenniN]
1

3# Jag har en partner ja, han säger att jag inte har några som helst andningssvårigheter .

Choklad
0

Att dina känslor är dig övermäktig. Detta har inget med döden att göra, men att du behöver se till att dessa känslor som du bär inte tar överhanden över ditt liv.

U R us

[JenniN]
0

5# Hur fixar man det? Jag känner mig inte speciellt överväldigad av känslor..

Choklad
0

# 6

Enligt vad jag kan se ur din dröm,  så behöver du se över dina känslor, kanske du har en sorts låsning inom dig som gör att du inte kan se dem? Kanske du behöver någon att prata med , en god vän ? Vad är det som hindrar dig att känna efter det som du behöver se ?

U R us