Är otrogen x2
Hejsan! Tre nätter i rad har jag drömt om min kille. De två första var jag otrogen mot honom med en kille jag halvt känner, och en lite kändare person. I drömmen kände jag att det var fel, men insåg inte förstän jag vaknat att jag faktiskt varit otrogen. I den sista drömmen var vi tillsammans med både mina och hans vänner, och han betedde sig väldigt konstigt och var ganska otrevlig mot mig. Vad kan detta betyda? Skulle aldrig göra något sånt mot honom och jag vet att det är ömsesidigt. Har inte träffat honom på ett tag då jag är på semester, men kan det spela någon roll?
Jag skulle gissa på att du är rädd för att något ska hända, då du inte är hos honom, och därför spelar din fantasi dig ett spratt.
Drömmar om otrohet är vanligt förekommande, och de flesta stöter på dom förr eller senare. Har själv haft en och annan genom åren..
När man läser om drömtydning brukar det stå ungefär såhär: _"Drömmar om otrohet brukar ofta bestå av rädsla."
_
Partner är otrogen: kanske du är rädd för att detta ska hända? Rädd att bli lämnad kvar- övergiven så att säga? Funderar du mycket på om du verkligen är älskvärd och omtyckt?
Enkel lösning: Peppa dig själv! Säg att du är värdefull, och sexig! Klart han/hon vill ligga med dig, jag menar vem skulle inte?!
Och i detta fall,
Om du är otrogen: Kanske vill du helt enkelt bli accepterad och omtyckt av fler människor? Alla har vi sexuella önskningar, och detta kanske bara helt enkelt var en sådan? Att vidga sina vyer, utan att skada någon.
Detta har hänt mig ett x-antal gånger, och jag är inte det minsta förvånad. Visst, jag älskar min kille över allt annat men man kan ju inte låta bli att fundera hur det skulle vara att ligga med den där snyggingen i filmen från igår kväll eller han från gallerian.
Har pratat med olika människor och alla säger samma sak: Det är oftast inget farligt, utan bara fantasin som breder ut sig lite :)
Mhv Martina
http://unknownsigh.tumblr.com
I drömmen kan allt hända, och allt är tillåtet. Dessutom kan du inte hjälpa att du drömmer det du drömmer, och därför behöver du inte heller känna skuld.
Däremot, tror jag, att du på något sätt känner en form av skuld, jämtemot din pojkvän, något som har något otillåtet att göra, vad gäller er relation, men det behöver inte alls ha med otrohet att göra, det kan ha med någon form av frigörelse att göra, att du känner att du är bunden eller låst i dina känslor på något sätt.
Det är något , och då något som du får, tar emot, som du känner skuld för, nya " personligheter" eller rättare sagt, nya sätt att vara på, för dig jämtemot honom, som du kanske inte tror att han accepterar? Att man umgås intimt med någon, kan i drömmen betyda en form av förening. Vad är det du vill, men inte vågar uttala, uttrycka för din pojkvän?
U R us
Om du utvecklar drömmen mer så kan jag försöka på en tydning
Om du utvecklar drömmen mer så kan jag försöka på en tydning
sajtvärd drömmar ifokus