Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: frågor-om-drömmar
Läst 1427 ggr
sandreli
1

Jag drömde, men jag var medveten !

Jag ska försöka att hålla detta tydligt, men som ofta med drömmar blir de lätt röriga att förklara. :-)

Min bakgrund: drömmer lätt, minns de flesta drömmar i detalj och så har det alltid varit. Har tidigare lidit av sömnparalys.

Inatt: 

Drömmer att jag kramar min åttaårige son. Upptäcker att han är huvudet längre än mig och inser direkt att jag drömmer, vilket jag talar om för honom.

Är vidare på ett slags museum. Massor med okänt folk, och min mamma. Min mamma är dödssjuk, svullen och sliten av medicinering och sängliggande i verkliga livet. I drömmen var hon smal, frisk och välklädd. Jag tänker återigen: "Ja! Jag drömmer verkligen, nu vet jag det med säkerhet!"

Jag går fram till en för mig okänd tjej och frågar om hon är medveten om att även hon drömmer, att vi är i samma dröm men att jag förstår att det ÄR en dröm. 

Hon tror mig inte. 

Jag bestämmer mig för att se mig runt för att hitta detaljer så att vi (jag, tjejen och någon mer jag inte minns nu) när vi vaknar kan minnas dessa. Jag hittar en röd sopborste och en röd sopmaskin (haha!), men när jag ska visa dessa fynd för de andra är de inte där. 

Detta får mig att på något vis förstå att det inte går att skicka såna budskap till andra i drömmen, jag kan inte få dem att förstå att det bara var en dröm.

Jag går mot en byggnad som visar sig vara en veterinärpraktik. Jag går in, eftersom jag tänker att där måste finnas något för mig. Där träffar jag en kvinna som säger: 

"Bra Sandra, nu är ju klockan redan 19 så du kan gå hem för dagen". 

(Min chef, uppenbarligen?)

Jag svarar att jag måste ha lite hjälp av henne. Vi går in på hennes kontor och jag talar om för henne, att hur konstigt allt än låter vet jag inte vem hon är, att jag vet att allt bara är en dröm och att hon måste hjälpa mig att på något vis dokumentera denna dröm så att jag har bevis när jag vaknar (på att det var en dröm). 

Hon ser ut som om jag vore galen men försöker att hjälpa mig, tills jag åter inser att det ju inte finns nån chans till detta, eftersom 1) hon är okänd för mig 2) jag inte har nån möjlighet att kontakta personerna jag mötte i drömmen, eftersom jag inte vet vilka de är. 

Mamma har inte hört av sig idag, så jag antar att hon inte såg mig i drömmen. Minns inte att vi pratade med varandra där. 

Har tusen frågor! Vad för slags dröm var detta? Har du haft sådana? OM jag pratat med mamma, hade hon idag kunnat bekräfta att hon också drömde samma som jag? Och varifrån kommer dessa människor i drömmen som jag inte känner? Är det riktiga människor som bor någonstans i Sverige och som idag kanske bara kommer ihåg att de drömt om nån skum brud som försökte övertyga dem om att de drömde???