Hjälp mig att tolka min dröm!
Hej! Jag hade en dröm för några dagar sedan som jag inte blir klok på.. Innan jag somnade så bad jag om att få vägledning i min dröm hur jag ska göra med min kärlek. Om jag ska släppa taget om personen i fråga eller om jag ska fortsätta försöka. Drömmen jag fick gick till såhär: Jag går in i en gigantisk byggnad som är ett sjukhus i ena halvan och ett fiskstall i andra halvan för att gå på arbetsintervju.. Chefen hette Crackie(haha?) så jag frågade en sjuksköterska vart jag kunde hitta honom och hon svarar med en motfråga. Hon sa lugnt "Vad fiskar man med håven?" Då hittade jag karln iallafall men vad som hände sedan minns jag inte. Jag kan inte släppa det. Vad menade hon med det? Någon som har några idéer om hur jag ska tolka den här drömmen?
Här kommer jag med mina tankar.
Anta att byggnaden är Du. Sjukhuset den vårdande delen av ditt jag. Är du en ta hand om människa?
Som får ditt behov stillat i vårdande relationer? Där du känner dig behövd?
Hur känner du inför den tanken?
Fiskeriet,, kan ju vara en symbol för näring. Vilken näring tar du in i dina känslor?
Var fiskar man med håven? Det finns ett talesätt.
*Nu går Hon/han med håven.* Alltså *man* vill ha bekräftelse för sin insatser.Helst då positiva sådana.
Sen tänker jag också "var fiskar man med håven" I vattnet! Vatten symboliserar känslor.
Vems känslor behöver ses över?
Vägvalet är ditt beslut.