Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 1289 ggr
[::Vera::]
0

Återkommande dröm gör mig trött

I drömmen vaknar jag av att någon försöker ta sig in i mitt hem. Det är mörkt överallt, går inte att tända några lampor. Jag vill ringa och larma men jag har ingen röst. Skuggan utanför säger att jag aldrig kommer undan. Jag ser en svart gestalt som kvickt rör sig runt mitt hem (hela tiden som att jag kan se precis allt som händer utanför). Jag har panik, tror jag ska dö. Måste ha koll på hur skuggan rör sig, men den är snabb. Det känns som att en hel evighet förflyter.

Vaknar stel av rädsla. Vågar inte röra mig en millimeter för jag tror i mitt nyvakna tillstånd att drömmen då blir en verklighet. Önskar att den här drömmen bara kunde sluta att dyka upp om nätterna. Vet inte varför den återkommer. Känner mig helt lugn när jag somnar. Är så förbaskat trött på den just nu!!

[rore]
1

Vera!

Tänker här på ditt vakna jag i livet.

Bär du på en rädsla för att visa ditt sanna/rätta jag?

Känner du att människor pockar på och vill komma åt något som du vill skydda inom dig?

0

Rore, tack för din kommentar. 

Jag har funderar på drömmen och du är inne på det jag tänker, men på ett lite annat vis. Har inte klarnat helt ännu. Det ligger mycket i den som jag inte förstod, och inget av det som jag trodde att det gjorde…

Choklad
0

Vad är du rädd för? Är skuggan en person eller ett djur eller något annat? Du är rädd för något som du inte känner till, så kanske om du funderar över vad du är rädd för i ditt vakna liv, troligen är det något som du är omedveten om, så du behöver gå igenom ditt liv just nu, som det ser ut och hur det påverkar dig, är du glad eller ledsen, eller upplever du en ångest som du inte kan hantera, eller någon annan känsla som du ger vika för pga rädsla? 

Kanske du har någon som tar sig friheter och inkräktar på din personliga sfär, och du upplever att denne är för närgången?

Kan också vara att någon lägger sig i för mycket i ditt personliga liv och du känner obehag inför det.

U R us

0

Tack Choklad

Choklad
0

Vassego

U R us