Pappa dog.
Drömde inatt att jag fick reda på att min pappa hade dött, kom en tung känsla över hela min kropp och jag gröt okontrollerat. visste bara att jag själv ville dö. Och satt bara i min soffa och kollade, som om jag redan vore död. Varken åt eller drack. som en levande död. Hade även gråtit i verkligheten då mina kinder var blöta. efter jag vaknade hade jag svårt att andas och har inte kunnat släppt drömmen på hela dagen. någon som kan ana vad det betyder?
Drömmar om död betyder aldrig att någon ska dö bokstavligen. När man drömmer om att någon vi känner dör (enligt min drömlexikon) handlar det oftast om någon aspekt av vårt inre eller yttre liv. Det handlar alltså oftast om att en del av oss dör. Det kan vara så att vi inte förverkligat våra drömmar, inte tagit vara på de möjligheter som dykt upp, att de möjligheter gått förlorade och vi ser dem då som döda kroppar.
Att drömma att en person vi känner dör kan också betyda en önskan om att slippa just den personen. Våra känslor, vårt förhållande till personen i fråga har kanske förändrats och då önskar vi personen ur vägen.
Det kan betyda olika saker beroende på var man befinner sig i sitt liv och vad som upptar dina tankar just nu och hur din livssituation ser ut.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
@Mesa konstiga är att jag inte dissat/missat något jag viljat ha. och jag älskar min fader väldigt djupt. det ända är att jag känner en liten ilska över hur han behandlar mor. ska tänka på det du skrev och tack för svar!.
#2 Det var så lite! Min erfarenhet är att vi själva är de bästa drömtydare när det kommer till våra egna drömmar, men att drömlexikon kan många gånger vara en liten hjälp på vägen. Hoppas att du kommer på vad din dröm kan betyda.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Ja jag hoppas det också!
Eftersom din far behandlar din mor på ett dåligt sätt, så tänker jag att det är den delen av honom som du vill döda? (eller ditt drömjag vill sudda bort) ? Och det är ju inte så konstigt?
I detta tror jag att du på något sätt tar ansvar för det som sker mellan dina föräldrar. och att det hindrar dig från att leva som du ska, eller borde, det stora ansvaret gör att du bär på tunga bördor som får dig att inte kunna andas som du ska. Ge fritt utlopp för dina känslor, det gjorde du då du grät, och jag tror att du ska prata med dina föräldrar och säga dem hur du upplever deras relation.
Såhär ska du inte behöva ha det ❤️
U R us
Choklad du satte pricken över i. jag tar ansvar över detta,och mår otroligt dåligt över det. vill att min pappa blir sitt gamla goda jag. Så kan stämma att jag ville döda den delen av honom så som han behandlar mor nu..