Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2836 ggr
julcur
2

betyder drömmen något?

Jag hade en dröm för någon natt sen och kan inte sluta tänka på den…

Det gick till såhär (det jag fortfarande minns om drömmen), jag var med en nära kill-kompis och så var jag på något konstigt ställe liknande ett slott som skulle föreställa en skola. Minns att det var någon kille i min klass som var väldigt på och min gamla barndomskompis också och att jag liksom bara gick runt i drömmen utan att veta vad jag gjorde och helt plötsligt vart det mörkt och kväll. Då så vart jag och min kill-kompis jagade av typ som svarta demon liknande hundar och vi kom till mitt hus och sprang in i det och låste dörren och helt plötsligt så förändrades huset inomhus och såg likadant ut som huset jag växte upp i och gick till vardagsrummet och där satt min pappa och minns att jag krama om honom och grät i panik och min kompis bara var där liksom hängde efter mig utan att säga något. Han liksom bara var där. Fast konstiga var att jag har ingen relation till min pappa men i drömmen så verkade det som jag hade det och avskyr hans tjej (både i verkligheten och i drömmen). Minns att hon titta på mig konstigt och gick ut från huset och då kom det som ett mörker och demonerna kom in i huset och jag fick panik och trodde det var kört. 

Och så slutade drömmen och tänker mer och mer på drömmen varför just min pappa var där och varför jag just kramade om honom då jag inte gillar honom

[trazy]
0

alla drömmar har en betydelse vi måste dröma ett sätt att rensa hjärna. Det finns de som slutar dröma med långvarigt misbruk eller tabler som dövar detat då blir du tilslut psykisk sjuk. 

Jag skall tolka drömen. Du skulle önska att du hadde bätre kontakt med din pappa men du ser han också som en demon . Du vill göra upp med din pappa i ditt undermedvetna. DEmonen står för nån onska oförträtt ni har. Gråtta i panik du har ångerst för detta killen som jagar dig kanske trevlig kärlek. Så tolka jag detta

julcur
0

jadu, det kanske är så! Får ta mig en funderare, men tack så jättemycket! 😃

[trazy]
0

jag sade inte det var så utan jag förklarade det som terput ur pysklogiskt termer

saradormin
0

demonen symboliserar makt, så jag skulle tyda den såhär någon med makt över dig kanske kan ju vara din pappas tjej och som i framtiden vill göra nått dåligt mot dig men kommer inte lyckas

sajtvärd  drömmar ifokus

julcur
0

Farsans tjej har rätt mycket "makt" över honom, han lyssnar bara på henne och ingen annan #4

saradormin
0

har hon mycket makt över din pappa så gäller det dig också väl

sajtvärd  drömmar ifokus

julcur
0

Nae bor inte där längre så hon kan inte ha någon makt över mig så iaf, men tack så jättemycket (:

Choklad
0

Du är förvirrad i verkligheten och kan inte tänka klart. 

Du har svårt att veta vilken som är din vän, och vilken som är din fiende, men jag undrar om du har någon fiende?

Du känner dig förföljd och behöver få vara lite ensam så att du kan reda ut dina tankar.

Du känner att snart är tiden för det gamla vanliga slut, och eftersom du vill vara kvar i det gamla invanda,  så  kanske du får någon form av panikkänsla av detta, och kan inte riktigt hantera situationen.

Den trogna gemenskapen som du hade med din pappa, har du i din känsla förlorat, eller du tror dig ha förlorat den. Därför stänger du om dig och dina känslor, de stoppar du undan och vill inte känna den glädje som du egentligen har tillgång till.

Ditt sinne är så upprört av alla händelser omkring din pappa att du inte kan se det positiva , och därför vänds allting emot dig istället och skapar tankar som jagar dig likt demoner, och du blir rädd och förvirrad.

Trots att du säger att du inte har någon relation till din pappa, så är du ändå "svartsjuk" på hans tjej, som tydligen finns i verkligheten också.

Eftersom du inte har någon relation till din pappa (vi har alltid någon form av relation med våra föräldrar, det har vi då vi föds) och känslobanden till dem finns där på ett eller annat sätt.

Kan det vara så att du känner dig sviken av din pappa, och att du i grund och botten är väldigt ledsen därför att tjejen får den uppmärksamhet som du inte får av din pappa?

Att du känner dig bortskuffad, och därmed växer din ledsenhet till en "demon" av svartsjuka. Demoner söndrar och härskar, och det gör ju även svartsjuka om man inte kan hantera den.

Försök att få prata med din pappa och hans tjej, och få dem att lyssna på dig, bjud dem på en fika någon dag och prata med dem.

Demonerna ska du inte vara rädd för, de visar på att du inte kan hantera dina känslor så bra, och det är inte så lätt för någon, så alla har vi våra demoner som vi behöver jobba med och hantera och sedan kan de ju gärna få försvinna 🙂

U R us

jultor
0

Har inte sätt det här förns nu, men mycket som du skriver känner jag igen mig själv i. Det ända jag inte kan hålla med om är att jag är svartsjuk på hans tjej. Det är mer att hon är "i vägen" för mig för att jag inte kan "nå fram" till min pappa eller hur jag nu ska säga. Men riktigt bra tolkning på drömmen måste jag säga, då jag kände igen mig i väldigt mycket då jag tänker efter. Tack så jättemycket! 😃

Choklad
0

Vassego 🙂

U R us