Tips på att framkalla drömmar!
Jag har nu under en tid gått och grubblat över att jag inte kommer ihåg mina drömmar när jag vaknar. Många gånger vaknar jag totalt genomsvettig (usch) mitt i natten, men har ingen aning om vad jag nyss drömt.
Jag tycker detta är extremt jobbigt, då att bearbeta och analysera drömmar ger mig trygghet i mig själv, och mina tankar. Och denna trygghet har ju nu försvunnit, eftersom det känns som jag inte har någonting att analysera längre..
Alltså, som rubriken lyder, vill jag gärna höra era tips och tricks för att framkalla drömmar, ju intensivare ju bättre, kanske även mardrömstips? Då det är nyttigt att möta sina rädslor, och det gör jag helst i en dröm.
Måste bara påpeka, att detta med att gå "drömlös" tär på mig, då jag inte längre kan få aningar om vad som komma skall.. Har jag bara "tappat det" totalt eller är jag bara ur balans?
Känner mig sjukt förvirrad och vilsen utan mina drömmar som vägledning om vilka val jag ska välja, så tackar gärna för svar!!
Jag tror att du är i obalans, och det skulle vara bra om du kunde komma ihåg dina drömmar så att du kan förstå varför du är i obalans just nu. Så du är i en sorts återvändsgränd.
Jag tänker att du behöver vila? Ta lite semester, koppla av och bara tänk på dig själv för några dagar. Drick inte kaffe, te, eller cocacola, eller annat som har mycket socker i sig, det gör en pigg och då är det svårt att sova och koppla av.
Samma med mycket salt, det kan också göra att kroppen blir stressad, om man äter det mer än vad kroppen behöver.
Jag vet ett knep som man kan ta till, om man har glömt sin dröm.
Sätt dig upp i sängen, eller var du nu vill sitta, och blunda, ta några djupa andetag och känn dig avslappnad.
Tänk dig och se framför dig, hur du står framför en liten sjö, eller en damm, den är formad som en cirkel. På den lilla dammen svävar det en tunn dimma, som blir tätare lite längre in.
Vid kanten närmast dig, finns det en eka, och du ser dig själv gå ner i ekan och sätter dig tillrätta i den, du har inga åror, för du ska styra ekan med tanken. Precis som då du drömmer.
Be ekan att ta dig till den drömmen du önskar se igen, och be den att låta dig minnas det du behöver minnas mest.
Ekan tar dig in i dimman, och där stannar du tills du vill återvända.
Antingen kommer du troligen att se de scener som du behöver minnas, eller så drömmer du igen och vaknar upp som vanligt.
Om du ser scener i vaket tillstånd, så ber du ekan att ta dig tillbaka till stranden då du är klar.
Sedan kan man ha en ametist under kudden då man sover, det hjälper en att minnas, men du kan också ha något annat som är lila, kanske inte lika verksamt som en kristall, men det är färgens vibrationer som är det mest aktiva.
U R us