Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1747 ggr
Anna O.
2015-03-17 20:58
0

Läskig dröm!

Jag rider, och i stallet finns det en häst som jag hade ridit och jag älskade han. . Han var min bästavän men en dag så var man tvungen och avliva honom, jag är verkligen ledsen över det. Detta är inte vad drömmen är, utan drömmer kommer nu, Iallafall, jag halvsov och plötsligt väcks jag av att hästen som nu är död hoppar upp i min säng, jag kan varken röra mig eller skrika eftersom han var så tung. Sedan när jag kan resa mig så springer jag in till min mammas sovrum, och när hon följer med mig så är det inget där. Detta har hänt fler gånger, Och inatt vaknade jag av att mitt marsvin sprang i min säng, jag drog upp mitt täcke och kudde men inget var där men endå så såg jag hennes skugga under min kudde, så jag blev då rädd att jag sprang och la mig i min lillebrors säng. (Min lillebror var inte hemma). Det läskigaste är att jag vaknar upp i min lillebrors säng.

Choklad
2015-03-18 09:24
0

Din häst kom till dig och ville säga att du ska inte låta dig nertyngas av sorg, utan du ska veta att h*n mår bra nu.

Djur kan lämna sin kropp och gå dit de vill. Det kan också ha varit en dröm som du drömde, de kan vara väldigt verkliga.

U R us

Anna O.
2015-03-18 15:06
0

Ja, men det konstigaste var även att rummet såg precis ut som det gjorde innan jag somnade, det var rätt så stökigt.. Det var det även när han hoppade upp i sängen. Det var jätte läskigt eftersom allt var som det var när jag inte hade somnat #1

Choklad
2015-03-19 08:40
0

Kanske det inte var en vanlig dröm, det finns olika stadier i vårt medvetande, och du har kanske varit i ett stadie där du befann dig mellan dröm och vakenhet, och då kan man lättare möta andevärlden.

U R us

Anna O.
2015-03-19 15:07
0

Ja så kan det ha vart, men fattar inte direkt.. är inte så bra  med det om drömmar.

Lite konstigt bara att jag kände hur jag sprang iväg, reste mig upp och att han vägde rätt mycket. Och han var sig lik ' i drömmen ' också #3

Choklad
2015-03-20 08:40
0

Djur, särskilt hästar, hundar och katter, har lätt att komma till oss efter döden och visa sig. Oftast gör de det via drömmen, för då är vi lättare att ha kontakt med. Och då vi befinner oss i det stadiet mellan dröm och vakenhet, och det är lätt att bli lurad, för man kan tro att man är vaken, fast man inte är det.

Jag upplevde själv en gång att jag behövde gå på toa, och gjorde så, allt var precis som om jag var klarvaken, jag kände allt omkring mig som vanligt, hur jag gick på golvet mm,  men bara för att vakna upp i min säng, för återigen  (nu rusa) till badrummet, tur att man har den mekanismen att man ska vakna vid behov, annars kunde det ha slutat illa. 😊

U R us

Choklad
2015-03-20 08:47
0

http://sv.wikipedia.org/wiki/Utanf%C3%B6r_kroppen-upplevelse

Kan det ha varit något liknande som detta? 🙂

U R us

Choklad
2015-03-20 09:03
0

just att du kände att hästen var så tung, kan ha varit just en form av att du lämnade kroppen, och därmed upplevde rummet på det viset som du gjorde, många som upplever en UKU har just denna känsla av tyngd på sig, en del kan inte alls röra sig. Jag själv har inte upplevt tyngdkänslan ( vilket jag är glad för) i samband med att jag har lämnat kroppen, vilket har skett mera spontant för min del, en del kan själva kontrollera detta, det kan ske på olika sätt enligt min erfarenhet.

U R us

Anna O.
2015-03-20 21:01
0

Ja, det kan nog ha vart en dröm konstigt bara att hästen just ' besökte ' mig :o  #7

Choklad
2015-03-21 10:00
0

Du och hästen hade starka band, och hästen kände att du var ledsen, och då ville den säga dig att du inte ska vara ledsen.

U R us

Anna O.
2015-03-21 10:58
0

Okej, dock blev jag ju väldigt rädd när han kom från ingenstans Men så kan det absolut vara! Att han ville visa att jag inte skulle vara ledsen, tack så mycket :-) #9

Choklad
2015-03-21 12:55
0

Ja klart att du blev rädd, det hade nog vem som helst blivit ❤️Men du kan vara helt lugn🙂

Försök att hantera det att du kan lämna kroppen, det finns de som kan hjälpa dig med det bättre än vad jag kan, det är inget farligt, men obehagligt om man inte är beredd på det, och inte vet hur man ska bete sig.

U R us