Konstig dröm, kan den betyda något?
Hejsan!
Jag sov över hos min väninna inatt, och jag hade lite svårt att somna. Vi båda har varsin hund och dom båda låg i sängen så det blev väldigt varmt 🥵
Men hursomhelst, När jag väl började drömma så var det som att jag liksom sögs ut från min kropp i sängen och landade i drömmen.
I drömmen så var jag i ett enormt, rött tegelhus med minst tre våningar och en stor grusplan på framsidan av huset. Jag var i huset med min pojkvän och det var natt. Och plötsligt så hörde vi någon som gick runt i huset. Då gick vi mot rummet som personen var i och min pojkvän smällde upp dörren. Och där stog en inbrottstjuv med en enorm kniv i handen. Min pojkvän skrek "Spring! Rädda barnet!" och då tänkte jag att inbrottstjuven kommer sticka mig i magen så att jag får missfall om jag stannar kvar (är inte gravid, inte vad jag vet iallafall), och så sprang jag mot dörren.
Jag teleporterades och stog plötsligt utanför huset. Det kom massor av polisbilar som parkerade på grusplanen och jag fick en känsla av att jag behövde gömma mig för dom, även fast det verkade som att dom inte såg mig. Då såg jag min hund Mixa komma springandes från polisbilarna och jag viskade åt henne att hon skulle hålla sig nära mig. Och sen sprang hon framför mig och jag följde efter henne för det kändes som att hon visste var vi skulle.
Men när vi sprungit några meter i en nedförsbacke så blev det kolsvart eftersom det inte fanns några lampor där vi var. Men jag såg fortfarande Mixa (även fast hon är svart 🤪) så jag fortsatte följa efter henne. Men plötsligt så försvann hon, och jag såg när jag kom närmre att hon sprungit rakt in i ett enormt, tätt, buskage (såg nästan ut som en två meter hög häck) Jag fick en konstig känsla av att något var fel och ville inte springa in efter henne, men samtidigt så ville jag inte att hon skulle vara ensam och dessutom behövde jag komma bort från huset, så jag hoppade in i busken jag med.
Då krockade jag med en man som satt precis innanför kanten på busken. Jag blev livrädd och kände att jag bara ville försvinna därifrån och då var det som att något drog mig ur drömmen och jag kastades tillbaka i min kompis säng.
Men precis innan jag hann försvinna helt från drömmen så pratade mannen, jag kommer inte ihåg vad han sa, men det var min pojkväns röst. Jag kände på mig att det inte var han , fast ändå så blev jag lite lugnare samtidigt som jag fortfarande var livrädd.
När jag vaknat kändes det som att min hund var i fara så jag satte mig upp spikrakt i sängen och såg att hon fortfarande låg och sov nere vid mina fötter.
Drömmen i sig var väldigt otäck och jag hade en klump i magen och det kändes som att jag var i fara hela tiden. Men det var också läskigt att jag liksom sögs tillbaka in i min kropp när jag vaknade. Och det här kändes verkligen inte som en vanlig dröm, därför kände jag att jag skulle skriva här 🤐
Någon som har en aning om vad drömmen kan betyda? Eller kanske det bara var en helt vanlig dröm?🤪
Det var nog ingen vanlig dröm heller, få se om det kommer fler som vill tolka. Det är som jag ser det , en blandning av besök i en annan "dimension" eller en annan "dimension" av dig själv, och en mängd symboliska och andra betydelser. Läs igenom din dröm några gånger och känn efter inom dig vad du själv tro att drömmen visade dig. En del har betydelse för hur du upplever ditt liv just nu, medan annat kan ha helt andra aspekter.
Du kan ta och plocka ut ord som känns viktiga för dig, skriv ner dem på ett papper och se dem ur olika vinklar, ord/bilder kan ju ha olika betydelser. Känn hur de känns i dig då du ser dem.
U R us
Känslan jag får när jag tänker på drömmen är att det är huset som är viktigast på något sätt. När jag ser det framför mig så känns det som att jag känner igen det, men jag tror inte att jag har sett något sådant hus i verkligheten. Det känns nästan som att jag i drömmen är psykiskt sjuk på något sätt och att jag har rymt från huset och polisen letar egentligen efter mig. Men sen när jag känner efter så kändes det inte som att jag verkligen teleporterade mig ut, utan som att jag hoppade ut genom fönstret på något konstigt sätt, drömde inte att jag gjorde det men fick den känslan, fast drömmen hoppade liksom från att jag sprang till dörren till att jag var utanför huset. Men vi var på våningen högst upp och jag skulle omöjligt ha klarat fallet utan att skada mig.
En viktig del i drömmen var också när jag sprang efter min hund. Det kändes som att hon räddade mig från något hemskt.
Själva drömmen var mörk och kuslig och det huset och området runt om var spöklikt och nästan som taget ur en skräckfilm.
Innan jag först fick min hund av mamma så hade jag ofta panikångest på kvällen när jag skulle sova, kunde sova tre timmar på en vecka ibland. Men när vi köpt henne så började hon sova i min säng och sen dess har jag alltid kunnat sova så länge hon är i min säng eller åtminstone i rummet. Samma sak gäller min pojkvän, jag kan somna på en minut om jag ligger bredvid honom, även om jag inte är så trött. Jag har en känsla av att det betyder något för den här drömmen.
Huset är du, så som det ser ut inuti och utanpå är du, det du ser inuti kan stå för hur du känner dig inombords, och så som huset ser ut utanpå, kan visa hur du vill se ut eller faktiskt ser ut, för andra, hur andra uppfattar dig, rent utseendemässigt och beteendemässigt. Och hur du tror att andra ser på dig.
Sedan undrar jag om du känner dig jagad, och om du har dåligt samvete för något? Och av den anledningen så kan jag få en känsla av att det är något du vill fly ifrån?
U R us
Ja det kan nog stämma ganska bra faktiskt :) Ja, jag har på senaste tiden varit ganska grinig mot min pojkvän och har inte velat att han ska hallå på och krama mig och sånt och jag har ju dåligt samvete över det för jag märker ju att han blir ledsen. Och jag har lite problem med skolan just nu och önskar bara att jag kunde slippa praktiken jag har nu och vill bara komma tillbaka till skolan och mina vänner, det kanske är den jag vill fly ifrån. Och jag var tydligen gravid också, men fick förmodligen missfall igår så den biten med mannen med kniven är ju ganska läskig.