Drömma om dejt...
Det är såhär att jag har pratat med en kille i drygt 1 vecka och idag har vi bestämt träff.
Det är inte ovanligt att jag drömmer om dejter & killar innan jag träffar dom.
Nu inatt så drömde jag faktiskt att jag blev överfallen av en man…
Vi ska givetvis träffas offentligt, men i drömmen blev jag attackerad mitt ute på en trafikerad gata.
Tror ni att detta bara är en ren slump, eller kan det vara någon sort varningsklocka om att han kan vara farlig?
Det är svårt att säga såhär, men det kan också vara att du själv har en rädsla inom dig som kommer till uttryck på detta sättet.
Dejter är nog , som jag uppfattar det, just så som man drömmer om det, en symbol för början på något nytt, en förälskelse. En längtan.
Att bli attackerad kan vara att du får till dig styrka, bestämdhet och stöd, detta kan vara av överraskande natur, som att du inte alls är beredd att få detta stöd just nu, och detta händer då du är mitt uppe i din färd framåt i livet. Du upplever det som hotfullt, men kanske det är något som inte är farligt, det du ska göra (lära dig, uppleva, eller annat) men att du får stöd i detta och därmed kommer du inte att vara rädd längre. Så det behöver inte ha med något negativt att göra.
Men att det är en varningsdröm, kan jag ju inte utesluta heller.
U R us
#1 tack så mycket för svaret :D
Vassego
U R us