Tyda drömmer?
Inatt drömde jag att jag och ett par kompis fick upp för en långlånglång trappa, när upp var det en gång sedan ett stort rum. Mina kompisar gick in och sa " hon har hängt sig själv" jag gick in i rummet där stod det en uppstoppad häst och en tjej med snöre runt halsen (men levande i en annan värld typ) mina vänner sprang iväg och när jag skulle ner för trappen så hör den där mystiska tjejen det och sätter fart neråt efter mig.. jag ramlar och vaknar.
Någon som vet vad detta kan bero på ? i torsdags var det en tjej här i staden som hängde sig själv endast 14 år..
Du gick uppför den trappan som finns i dig, trappor symboliserar ofta att man rör sig uppåt eller neråt inom sitt eget Jag, och här går du uppför , vilket tyder på att du är uppe i ditt huvud, dina tankar, din högre sfär som är förknippad med andevärlden, universum, eller vad du vill kalla det för.
Kompisarna kan du, om du vill, tänka efter hur de fungerar rent personligt, hur de beter sig, särskilt jämtemot dig, och dessa egenskaper påverkar dig, så fundera gärna på hur du känner inför detta, blir du ledsen, illa berörd eller samarbetar ni på ett känslomässigt plan?
Hon som har hängt sig själv, kan vara du, det kan tyda på att du har lämnat något beteende som du inte längre vill ha, eller har vuxit ifrån. (det behöver alltså inte alls ha något som helst med självmord att göra)
Att man hänger sig kan också tyda på att man har gått i en snara, dvs man har fallit för en känsla som man vill bli av med, inte kan hantera och det gör så ont inom en att man vill inte leva med den längre.
Så du avbryter denna känsla med snaran om halsen, och därmed har du brutit förbindelsen mellan huvud och kropp. Vilket tyder i sin tur på att du inte tänker klart, och här har vi svaret: Kanske du behöver tänka efter innan du tar ett visst beslut? Kanske det inte är så svårt som du tror, det du vill fly ifrån?
Och när ni springer neråt i trappan, och du faller, säger mig att du kommer att falla på din väg emot insikt, och att du mycket väl kan resa dig igen, du klarar detta.
Sedan om du har blivit påverkad av tjejen som hängde sig och därför drömde på detta sätt, är svårt att veta med säkerhet, men kanske händelsen triggade något inom dig så att du fick en insikt om ditt eget liv.
Kanske tjejen kom till dig och ville säga varför hon tog livet av sig, och då kan denna tolkningen kanske också handla om henne. Du kanske har fått kontakt med hennes energier då du sov.
U R us